Public relations - wykład 3

Nasza ocena:

5
Pobrań: 1043
Wyświetleń: 3402
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Public relations - wykład 3 - strona 1 Public relations - wykład 3 - strona 2 Public relations - wykład 3 - strona 3

Fragment notatki:


TRZY OBSZARY STYMULACJI POWSTANIA PR: Złożoność rynku produkcji i konsumpcji
Wzrost świadomości społecznej
Wysoki poziom demokracji społeczeństw zamożnych
WSPÓŁCZESNY ROZWÓJ PUBLIC RELATIONS: PR angażuje się w lobbing Organizowanie się ruchów społecznych (konsumenckich) i ekologicznych PR-owcy z informatorów ewoluują na moderatorów Spada aktywność reklamy Rozwój komputeryzacji i Internet umożliwia pojawienie się nowych technik komunikowania i dialogu z wyselekcjonowanymi grupami społeczeństwa. TRZY TRENDY ROZWOJU PR w drugiej połowie XX wieku Wzrost wielkich instytucji rządowych i przemysłowych.
Wzrastająca konkurencja, konflikty i zmiany wewnątrz społeczeństw oraz wzrost poziomu świadomości społecznej.
Większa świadomość ludzi dzięki korzystaniu z rozwiniętych technologii.
DATY POWSTANIA NIEKTÓRYCH STOWARZYSZEŃ ZAWODOWYCH PUBLIC RELATIONS Data
Nazwa stowarzyszenia
Kraj
1948
The British Institute of Public Relations
Wielka Brytania
1949
Den Norske Public Relations Klubb
Norwegia
1953
Centre Belge des Publiques Relations
Belgia
1954
Nederlands Genootschap voor Public Relations
Holandia
1955
Association Francaise des Relations Publiques
Francja
1957
Schweizerische Public Relations Geselleschaft
Szwajcaria
1958
Deutsche Public Relations Gesellschaft
Niemcy
1965
Heilenic Public Relations Society
Grecja
1975
Public Relations Club Austria, przekształcony w 1980r. w Public Relations Verband Austria
Austria
1994
Polskie Stowarzyszenie Public Relations
Polska
Public Relations Society of America (PRSA) - 1947r.
PODSTAWOWE FUNKCJE PR: Tworzenie wizerunku organizacji, osoby
Wpływanie na postawy społeczne
Kształtowanie świadomości społecznej (uświadamianie zagrożeń)
Informowanie o działalności organizacji
Niesienie pomocy potrzebującym (organizacja kampanii społecznych na rzecz biednych, skrzywdzonych)
Ułatwianie pracy dziennikarzom (dostarczanie tematów do pracy reporterskiej)
Dostarczanie rozrywki (organizowanie wydarzeń publicznych - events) Krytyka szkodliwych rozwiązań legislacyjnych (lobbing)
PUBLIC RELATIONS Przemyślany plan długoletniej działalności informacyjnej w celu zdobycia i utrzymania akceptacji społecznej w swojej organizacji (zakładzie), w najbliższym otoczeniu, wśród klientów, w instytucjach finansowych i publicznych, wśród sąsiadujących mieszkańców i wszystkich tych, którzy z nami mają jakikolwiek kontakt.


(…)

…, co w konsekwencji powinno zapewnić pracownikom wysoką satysfakcję z pracy.
ETAPY ZMIAN ROLI SPOŁECZNEJ PEŁNIONEJ PRZEZ PR:
Perswazja i propaganda (wpływanie na opinie)
Manipulacja (ukryta reklama, tuszowanie)
Informacja (jednostronna komunikacja w celu zbudowania pozytywnego wizerunku)
Komunikacja (komunikacja dwustronna w zależności od grupy docelowej)
Zarządzanie konfliktami (komunikacja jako instrument przezwyciężania kryzysów)
Integracja ze środowiskiem (dostosowanie do oczekiwań społecznych) - strategia win-win
PR NA POCZĄTKU NOWEGO TYSIĄCLECIA
Era komunikacji dwustronnej:
Sieci kablowe, telefony komórkowe i satelitarne, SMS, MMS, pagery, faksy, skanery kodów kreskowych, systemy poczty głosowej, technologie wideodysków, Internet, sieci WWW zintensyfikowały system informacji.
Działalność PR stałą…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz