Psychologia społeczna - strona 15

note /search

Postawy i wartości

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 553
Wyświetleń: 2058

POSTAWY I WARTOŚCI POSTAWY to gotowe i stałe ustosunkowania do konkretnych osób i obiektów - wartości to uczciwość , sprawiedliwość społeczna czy życie w zgodzie z naturą , wartości wpływają na postawy , - wartości są przekonaniami lub pojęciami o pożądanych stanach docelowych lub zachowaniach , k...

Psychologia społeczna - perspektywy i dziedziny badań

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 399
Wyświetleń: 1001

CZYM I JAK ZAJMUJE SIĘ PSYCHOLOGIA SPOŁECZNA Psychologia społeczna: - dotyczy praktycznych problemów ważnych w życiu każdego człowieka, - każdy człowiek jest praktykiem psychologii społecznej, nawet kiedy nie zdaje sobie z tego sprawy, - opiera się na faktach, a nie na mniemaniach. Za prawdziwe p...

Reagowania na pomoc, typy relacji społecznych

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 245
Wyświetleń: 693

REAGOWANIE NA POMOC 3 najważniejsze czynniki decydujące o wdzięcznej, bądź niechętnej reakcji biorcy na pomoc: Zagrożenie dla samooceny Zagrożenie dla sprawiedliwej wymiany dóbr lub usług Reaktancja O faktycznych skutkach pomocy dla samooceny decyduje współdziałanie cech biorcy i dawcy pomocy o...

Rodzaje tożsamości - funkcje JA

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 364
Wyświetleń: 2247

RODZAJE TOŻSAMOŚCI Tożsamość osobista - subsystem samowiedzy, na który składają się cechy spostrzegane przez podmiot jako dla własnej osoby najbardziej charakterystyczne i zarazem najbardziej specyficzne, to jest najwyraźniej odróżniające włas...

Samoocena, autoprezentacja

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 840
Wyświetleń: 3241

SAMOOCENA Samoocena to afektywna reakcja człowieka na samego siebie. Podobnie jak inne reakcje afektywne, samoocena może mieć charakter zarówno „gorącej", intensywnej emocji, jak i „zimnego", zintelektualizowanego sądu. Samoocenę można rozważać jako względnie stałą cechę(skrystalizowany ...

Stereotypy i uprzedzenia

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 560
Wyświetleń: 1568

STEREOTYPY I UPRZEDZENIA Stereotypy to schemat reprezentujący grupę lub rodzaj osób wyodrębnionych z uwagi na jakąś łatwo zauważalną cechę określającą ich społeczną tożsamość taką jak: płeć, rasa, narodowość, religia, pochodzenie społeczne, zawód. Schemat taki jest zwykle nadmiernie uproszczony, n...

Wiedza i sądy o świecie społecznym

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 721
Wyświetleń: 1757

WIEDZA I SĄDY O ŚWIECIE SPOŁECZNYM STRUKTURY WIEDZY: SCHEMATY, SKRYPTY I TEORIE Podstawowym elementem naszej wiedzy o świecie społecznym jest schemat poznawczy czyli organizacja naszych uprzedzeń, doświadczeń z jakimś rodzajem zdarzeń, o...

Techniki manipulacji społecznej

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 644
Wyświetleń: 1855

TECHNIKI MANIPULACJI SPOŁECZNYCH: „ Stopa w drzwiach” - wzrost skłonności do ulegania większej prośbie wskutek uprzedniego spełnienia innej, mniejszej prośby „ Pułapka ukrytych kosztów ” - doprowadzenie człowieka do jakiegoś działania ujawnienia jakichś jego kosztów dopiero wtedy, gdy człowiek dzi...

Teorie pomocności

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 644
Wyświetleń: 1946

SKĄD BIERZE SIĘ DOBRO: TEORIE POMOCNOŚCI Decyzyjny model interwencji kryzysowej Widzimy na ulicy mężczyznę dobrze ubranego, jednak z ranami na głowie. Co zrobimy - czy podejdziemy i udzielimy pomocy, czy przejdziemy obojętnie? Niewiedza wielu - Sytuacja, w której świadkowie jakiegoś - byś może kry...

Trójskładnikowa teoria miłości

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Psychologia społeczna
Pobrań: 329
Wyświetleń: 2163

TRÓJSKŁADNIKOWA TEORIA MIŁOŚCI Na zjawisko to składają się trzy składniki o zasadniczo odmiennej naturze i dynamice: intymność, namiętność i zobowiązanie . INTYMNOŚĆ to łagodne, pozytywne uczucia i towarzyszące im działania wyrażające przywiązanie, bliskość i wzajemną zależność partnerów od siebie...