Historia pedagogiki społecznej - strona 3

note /search

Czynniki rozwoju człowieka - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 161
Wyświetleń: 805

Czynniki rozwoju człowieka - bios - popędy - etos - przyswajamy sobie podstawowe role społeczne - agos - „prowadzę” wszystkie zaplanowane wpływy wychowania, wprowadzenie człowieka na wyższy poziom - los - niespodziewane zdarzenia które spotykamy, a do których musimy się jakoś ustosunkować Zakła...

Ks. Antoni Ludwiczak - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 0
Wyświetleń: 553

Ks. Antoni Ludwiczak (1878-1942) zagazowany Prezes towarzystwa Czytelni ludowych, syn zubożałego chłopa, kończy gimnazjum+ matura + seminarium. Wychodzi w teren z pomysłami, podejmuje różnorakie działania. Towarzystwo trzeźwości, chóry, teatry ludowe,

Personalizm chrześcijański - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 105
Wyświetleń: 1078

Personalizm chrześcijański - jest coś trzeciego- wolność człowieka dziecko (małe) podejmuje już decyzje np. obrona. 3 czynniki duchowości Stefan Kunowski 5 cech duchowo...

Ignacy Solarz - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 7
Wyświetleń: 623

Ignacy Solarz (1891-1940) rozstrzelany przez gestapo Pochodził z rodziny chłopskiej, nie był pedagogiem z wykształcenia. Instruktor w Małopolskim Instytucie Rolniczym PSL Piast. Styp...

Koncepcja wychowawcza Franka - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 7
Wyświetleń: 441

Koncepcja wychowawcza Franka: Wychowanie powinno opierać się na - życzliwości - optymizmie - pobudzeniu aktywności dzieci - stawianie zadań ( uwzględniana była indywidualność ucznia - wiedza teoretyczna i praktyczna; wypoczynek - rekreacja na powietrzu) Wymagania wobec nauczyciela - życzliwość ...

Kształtować wolę dziecka - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 0
Wyświetleń: 322

Kształtować wolę dziecka - odwołanie do emocji dorosłych, do zdrowego rozsądku. Krytykował nadmierne angażowanie się rodziców w fabryce, bo wspólnota rodzinna na tym traci. Dziecko podlega wychowawcy który kształtuje wolę karami i nagrodami. Środki przymusu (państwa) są nieskuteczne. Kształcenie ni...

Natrop - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 0
Wyświetleń: 455

Natrop - Jednostka to pewna abstrakcja, jednostka, atom wieczny, że on jest ale nie widzimy, tylko część społeczeństwa Wspólnota ludzka (nie równa się) społeczeństwo Wspólnota ludzka: -przejaw życia organicznego - wkroczenie - narodziny - wyraz duchowej i moralnej jednostki - przyjazna sprawia ż...

Przekształcenie świadomości - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 7
Wyświetleń: 371

Przekształcenie świadomości - luteranizm; zmiana stosunku człowieka do człowieka Ludwik Vives - o wspomaganiu ubogich albo niedostatku ludzkim - traktat - ludzie stali się egoistami - zaczęli dbać o własne ciało - zaleca dobre wychowanie dzi...

Św Wincenty a Paulo - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 0
Wyświetleń: 595

Św Wincenty a Paulo - założył zakon Szarytek - „szarite” - miłosierdzia Ludwik Marrilac - zgromadził grupę dziewczyn które zajmowały się młodzieżą - szpital im. Jezus - L'hospital General...

Pestelozzi - omówienie

  • Wyższa Szkoła Hotelarstwa i Turystyki w Częstochowie
  • Historia pedagogiki społecznej
Pobrań: 42
Wyświetleń: 763

Pestelozzi Komisja edukacji narodowej. KEN Zapędzić wszystkich do szkół. „ideolodzy ławki szkolnej”. Zajmowanie się szkołą w kolejnych latach - wiek XIX i XX. Początek XXw. - myśl pedagogiki społecznej dojrzewa, polscy pedagodzy nie tworzą pedagogiki społecznej, bo nie należą do instytutu. 1925r. -...