Historia wychowania - strona 18

note /search

Wychowanie Hellenistyczne - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 1057
Wyświetleń: 1596

Wychowanie Hellenistyczne Rozkład zajęć w szkole ateńskiej musiał ulec znacznej zmianie i został on podzielony na dwa okresy. Pierwszy wcześniejszy przeznaczono na wykształcenie niższe, gdzie stłoczona była cała wiedza dawana wcześniej w szkole. W drugim okresie prowadzono naukę nową, wymagającą już...

Wychowanie spartańskie - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 588
Wyświetleń: 1883

Wychowanie Spartańskie Spartanie odznaczali się oni szorstkością, zamiłowaniem do życia wojowniczego, pragnieniem władzy i zdobyczy. Nie dbali o wartości umysłowe ani estetyczne. Cenili sobie przede wszystkim siłę i organizowali się głównie w celach militarnych. Wychowanie dzieci w tej społeczności ...

Narodziny i rozwój najstarszych Uniwersytetów Europy - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 595
Wyświetleń: 2345

Narodziny i rozwój najstarszych Uniwersytetów Europy Średniowiecze charakteryzuje się gwałtownym wzrostem zainteresowań naukowych. Intensywny rozwój zainteresowań filozoficznych i naukowych doprowadził do tego, że było trzeba otworzyć takie szkoły gdzie uczniowie mogliby wypowiadać swoje myśli. Ta n...

Odrodzenie w Europie Zachodniej - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 308
Wyświetleń: 770

Odrodzenie w Europie Zachodniej Renesans - zwany też odrodzeniem lub humanizmem, dzięki reformacji i rodzącemu się wolnomyślicielstwu, niszczy duchową dyktaturę kościoła, wskrzesza starożytność Grecką, przyczynia się do niebywałego rozkwitu sztuki i literatury, powoduje rozwój

Reformacja - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 126
Wyświetleń: 812

Reformacja - przerwała w pewnej mierze rozwój laicyzacji wywołany przez humanizm. Ożywiła ideały religijne powodując jednocześnie gwałtowną reakcje katolicka m.in. jezuityzm i nową falę fanatyzmu i nietolerancji religijnej. Niemniej pod względem s...

Szkoły w średniowieczu - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 1183
Wyświetleń: 2772

Szkoły w średniowieczu a. szkoły Parafialne - najpowszechniejsze, które przyjmowały dziewczęta i chłopców bez względu na pochodzenie b. szkoły elementarne, które dzielimy na: - szkoły wiejskie - poziom był niski, nauczycielami byli ludzie przypadkowi ale zawsze byli to mężczyźni. Najczęściej uczyli ...

Szkolnictwo Jezuickie - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 637
Wyświetleń: 1869

Szkolnictwo Jezuickie - Jezuici wykorzystali organizację gimnazjum Sturma do celów kontrreformacji i przyjęli ją jako podstawę organizacji swojego szkolnictwa (kolegiów). Regułę Zakonu Jezuitów opracował

Wychowanie humanistyczne w Polsce - omówienie

  • Uniwersytet Zielonogórski
  • Historia wychowania
Pobrań: 301
Wyświetleń: 966

Wychowanie humanistyczne w Polsce Pierwsze samodzielne uwagi o sprawach wychowania poruszają Szymon Marcinus i Andrzej Frycz Modrzewski. Szymon Marcinus - w książce pt. „O szkołach czyli akademijach”, krytykuje istniejący stan rzec...

Wychowanie i kształcenie w wiekach średnich

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 686

ZAJĘCIA I - WYCHOWANIE I KSZTAŁCENIE W WIEKACH ŚREDNICH Pierwotne chrześc ijaństwo wobec szkoły i oświaty Szkolnictwo świeckie i kościelne Karol Wielki na polu oświaty Stanowość wychowania Teoria pedagogiczna, scholastyka, 7 sztuk wyzwolonych Z końcem V w. rozpadło się ostatecznie cesarstwo rzymski...

Erazm z Roterdamu

  • Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu
  • Historia wychowania
Pobrań: 868
Wyświetleń: 2534

ERAZM Z ROTERDAMU: 1.życie i twórczość: - syn księdza, który uwiódł córkę lekarza - zasłynął najpierw jako Desiderius Erasmus Rotterdamu; desiderare - kochać pragnąć - tworzył wyłącznie po łacinie, która była w jego czasach językiem elitarnym - chciał, aby jego najważniejsze dzieła (takie, jak ł...