Podstawy zarządzania - strona 16

note /search

Doskonalenie struktury organizacyjnej - Zasoby ludzkie

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 7
Wyświetleń: 616

1. Istota i przesłanki doskonalenia struktury organizacyjnej struktura organizacyjna - ogół powiązań między elementami jakiejś całości oraz elementami a całością. Każda całość może być rozpatrywana pod wieloma względami, z wielu punktów widzenia - wielowymiarowość analizy. Dla menadżera SO to podzi...

Działania zorganizowane i zasady zarządzania

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 35
Wyświetleń: 742

1. Pojęcie kierowania, zarządzania i organizacji. Kierowanie to sztuka pracowania poprzez innych ludzi, polegająca na wskazywaniu dróg oraz na kontroli działania podwładnego i pobudzająca ludzi do pracy. Jest do działanie zmierzające do spowodowania funkcjonowania innych rzeczy zgodne z celem teg...

Efektywność stylów kierowania

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 273
Wyświetleń: 1155

Efektywność kierowania miara sprawności (robienia rzeczy we właściwy sposób) i  skuteczności (robienia właściwych rzeczy) kierownika,  czyli miara tego, w jakim stopniu wyznacza on i osiąga  odpowiednie cele EFEKTYWNOŚĆ  STYLÓW   KIEROWANIA Różne style kierowania  Przywództwo  Czynniki wpływają...

Elementy organizacji

  • Politechnika Poznańska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 119
Wyświetleń: 910

2010-06-06 1 Koncepcja „sita”  Koncepcja „kapitału ludzkiego”   stawia za cel stopniowe wyselekcjonowanie najlepszych  jednostek i odrzucenie słabszych pracowników na wejściu i  wewnątrz przedsiębiorstwa odnosi się do organizacji adaptatywnej selekcja pracowników następuje od razu przy naborze do...

Etyczny i społeczny wymiar kierowania

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 154
Wyświetleń: 1281

Karpacz. Notatka składa się z 3 stron. Etyczny i społeczny wymiar kierowania. Na etyczny kontekst organizacji składa się etyka poszczególnych menedżerów oraz to, co wynika z praktyk organizacji. Etyka & osobiste przekonania jednostki dotyczące zachowania słusznego i niesłusznego. Etyka jest de...

Organizacja i organizowanie

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 182
Wyświetleń: 1246

Karpacz. Notatka składa się z 2 stron. Organizacja - pojęcie i elementy składowe Organizacja jest to świadomy, przemyślany i celowy typ współpracy między ludźmi, a zwłaszcza system świadomie koordynowanej działalności dwóch lub więcej osób. Jej podstawowe elementy to: 1. Wspólny, bezosobowy cel 2....

Podejście integrujace do zarzadzania

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 609
Wyświetleń: 1813

Karpacz. Notatka składa się z 2 stron. Spojrzenie ilościowe na zarządzanie. Spojrzenie ilościowe Podejście do zarządzania, w którym stosuje się techniki ilościowe. nakierowane na podejmowanie decyzji, efektywność ekonomiczną i modele matematyczne oraz na wykorzystanie komputerów w zarządzaniu orga...

Struktury organizacji

  • Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 469
Wyświetleń: 2933

Karpacz. Notatka składa się z 3 stron. Charakterystyka i rodzaje struktur organizacyjnych - struktura wysmukła i płaska Stanowiska pracy są między sobą powiązane służbowo technologicznie funkcjonalnie informacyjnie i tworzą strukturę jednolitą typu U (unitary) albo dywizjonalną typu M (multivision...

Etyczne i społeczne otoczenie organizacji - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 385
Wyświetleń: 1694

Etyczne i społeczne otoczenie organizacji Etyka - z greckiego: ethikos - zwyczajny, ethos - obyczaj, zwyczaj Etyka - osobiste przekonania jednostki dotyczące tego, co słuszne i niesłuszne lub dobre i złe. Zachowanie etyczne - zachowanie, które mieści się w ogólnie przyjętych normach społecznych ...

Otoczenie organizacji - omówienie

  • Politechnika Wrocławska
  • Podstawy zarządzania
Pobrań: 175
Wyświetleń: 1421

Otoczenie organizacji Otoczenie organizacji to zestaw różnych wymiarów i sił, wśród których działa organizacja. Otoczenie organizacji - wszystko to, co znajduje się poza jej granicami i silnie na nią oddziałuje. Otoczenie charakteryzuje się silną dynamiką zmian (dynamiczny rozwój