To tylko jedna z 17 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
2010-06-06 1 Koncepcja „sita” Koncepcja „kapitału ludzkiego” stawia za cel stopniowe wyselekcjonowanie najlepszych jednostek i odrzucenie słabszych pracowników na wejściu i wewnątrz przedsiębiorstwa odnosi się do organizacji adaptatywnej selekcja pracowników następuje od razu przy naborze do pracy oraz w trakcie pracy istnieje zało enie, e pracownik przychodzi do firmy jako jednostka ukształtowana, z pewnymi poglądami, nawykami i dlatego nie ma sensu go zmieniać, dorosły człowiek jest indywidualnością w pełni ukształtowaną, a w konsekwencji mało podatną na zmiany zgodne z potrzebami przedsiębiorstwa pracownik jest traktowany jako równorzędny czynnik produkcji (np. jak maszyny itp.). wady: wysoka fluktuacja, brak poczucia bezpieczeństwa, niekorzystne stosunki międzyludzkie, konieczność zapewnienia wysokich plac w celu pozyskania najlepszych pracowników. 2010-06-06 2 zakłada, e człowiek rozwija się przez całe ycie i dą y do samorealizacji. Dzięki temu dą eniu, tworząc warunki sprzyjające rozwojowi człowieka, mo na osiągnąć powodzenie przedsiębiorstwa. odnosi się do firmy o organizacji kreatywnej istnieje zało enie, e ka dy pracownik stanowi pewien niepowtarzalny kapitał ma zastosowanie przede wszystkim w firmach, których praca opiera się na ludzkim intelekcie (np. projektanci, twórcy, informatycy, analitycy itp.) zalety: większa stabilizacja, zaanga owanie i kreatywność pracowników. Określenie wymaganej wielkości i struktury zatrudnienia Rekrutacja i dobór pracowników oraz ich wprowadzenie do pracy Doskonalenie zawodowe Ocenianie pracowników i ich awansowanie Zapobieganie nieuzasadnionej fluktuacji kadr Działalność socjalno – bytowa Gospodarka czasem pracy Wartościowanie pracy Budowa tabel pracy Opracowywanie taryfikatorów pracy Określenie dodatków i dopłat do płacy zasadniczej Wybór form i systemów płacowych Zasady premiowania i nagradzania Określenie wielkości i funduszu wynagrodzeń planowanie organizacji i zasobów ludzkich, rekrutacja, doskonalenie zasobów ludzkich, stosunki pracownicze, systemy zachęt, przestrzeganie prawa i zasad równouprawnienia. 2010-06-06 3 OR G A N IZ A C J A DOBROWOLNE ODEJŚCIA Z PRACY ŚMIERĆ PRACOWNIKÓW PRZEJŚCIA NA EMERYTURĘ AWANSE NA ZEWNĄTRZ PRZENIESIENIE NA ZEWNĄTRZ DEGRADACJE NA ZEWNĄTRZ ZWOLNIENIA Z PRACY REDUKCJE NOWO PRZYJĘCI DO PRACY AWANSE Z ZEWNĄTRZ PRZENIESIENIA Z ZEWNĄTRZ DEGRADACJE Z ZEWNĄTRZ PONOWNE ZATRUDNIENIE projektowanie nowych lepszych sposobów organizowania współdziałania ludzi w pracy oraz z ułatwieniem przeprowadzania
(…)
… organizacji na
rynku pracy ukierunkowane na
poinformowanie potencjalnych kandydatów
o firmie i warunkach uczestnictwa w niej
oraz wytworzenie pozytywnych postaw i
chęci zatrudnienia
Źródła rekrutacji:
Praca w nadgodzinach
Umowy zlecenia
Personel dodatkowy
Leasing pracowników
wewnętrzne – osoby zatrudnione w firmie
zewnętrzne – wszystkie niezatrudnione w firmie
osoby w tzw. wieku produkcyjnym i zdolne do
pracy
Proces zbierania informacji o kandydatach na
uczestników organizacji i dokonywania wyboru
najbardziej odpowiedniego (odpowiednich) na
wakujące stanowiska pracy.
Zapoznanie się z pisemnymi ofertami kandydatów
Wstępna rozmowa z kandydatem
Test psychologiczny
Weryfikacja informacji podanych przez kandydata
Ostateczna rozmowa kwalifikacyjna z
kandydatem
Podjęcie decyzji o przyjęciu (odrzuceniu…
…
przemysłowa
Klienci:
• potrzeby
• nowi
u ytkownicy
• sugestie
zmian
Laboratoria:
• uniwersytety
• instytuty
naukowe
• badania
podstawowe
Laboratoria:
• badania
wdro eniowe
• prywatne
• państwowe
Laboratoria:
badań podstawowych – z reguły nie zajmują się
bezpośrednio praktycznymi innowacjami, jednak
ich działalność jest potrzebna do rozwiązania
zasadniczych problemów naukowych, które mogą
być podstawą wdro eń…
… wynikać z celu procesu.
Przykładowo je eli cel procesu brzmi: "Terminowa produkcja
wyrobu o wysokiej jakości przy jednoczesnej minimalizacji
kosztów wytwarzania" to mo emy monitorować: terminowość
produkcji, jakość (np. poziom strat) i koszty wytwarzania
(wykorzystane zasoby i koszty jakości).
Etap sprawdzenia pozwala na ocenę skuteczności oraz je eli to
mo liwe tak e efektywności procesu.
Z analizy…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)