Mikroekonomia - strona 73

note /search

Równowaga wewnętrzna a ceny światowe

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 0
Wyświetleń: 588

Równowaga wewnętrzna a ceny światowe Zniesienie cen importowych daje możliwość dostosowania się do światowej ceny produktu. Poziom ceny światowej wyznaczają łącznie krzywe popytu i podaży światowej (będące wynikiem poziomego zsumowania krzywej popytu i podaży krajowej). Relacje pomiędzy poziomem c...

Rynek konkurencji doskonałej

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 112
Wyświetleń: 693

RYNEK KONKURENCJI DOSKONAŁEJ: -zakłada się, że na rynku występuje nieograniczona liczba bardzo drobnych producentów i równie wielu nabywców (konsumentów) -zachowania producenta i konsumenta są racjonalne -rynek jest homogeniczny, czy...

Rynek - Gospodarka nakazowa

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 42
Wyświetleń: 672

RYNEK jest procesem informacji i wymiany prowadzący do tego że decyzję gospodarstw domowych dotyczą konsumocji alternatywnych dóbr a także decyzje przedsiębiorstw o tym co jaki i dla kogo wytwarzać oraz decyzje pracowników dot.tego jak wiele i dla kogo pracowaćzostają wzajemnie uzgodnione dzięki odp...

Rynkowa krzywa popytu

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 0
Wyświetleń: 490

RYNKOWA KRZYWA POPYTU stanowi sumę indywidualnych krzywych popytu wszystkich konsumentów danego dobra . Efekt substyt. i dochodowy pozwalają na wyjasnienie popytowych skutków zmian cen .W przypadku 2 dóbr bowiem bez względu na to w jakim kierunku działa

Spółka Akcyjna i zasady jej funkcjonowania

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 105
Wyświetleń: 791

Spółka Akcyjna i zasady jej funkcjonowania We współczesnej, rozwiniętej gospodarce rynkowej spółki akcyjne (korporacje) odgrywają dominującą rolę. Warunkiem powstanie spółki akcyjnej jest posiadanie określonego statusem kapitału założycie...

Strata w przedsiębiorstwie

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 679

strata w przedsiębiorstwie Cena pod wpływem konkurencji na rynku może kształtować się na różnym poziomie w stosunku do kosztów wytwarzania w poszczególnych przedsiębiorstwach. Można to zilustrować na wykresie w podstawo­wych wariantach: Rozpatrzymy sytuację, gdy: Kk = C2 = Up = Uk Kpz wówczas cena ...

Struktura kosztów jako podstawa decyzji produkcyjnych

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1400

STRUKTURA KOSZTÓW JAKO PODSTAWA DECYZJI PRODUKCUJNYCH Struktura kosztu jest rozumiana jako sposób, w jaki koszt zmienia się wraz ze zmianami rozmiaru produkcji Tak rozumiana struktura kosztu pozwala określić zyskowność decyzji produkcyjnych zarówno w długim jak i krótkim okresie Koszty krótkookre...

Teoria podaży

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 623

TEORIA PODAZY 1.Celem funkcjonowania przedsiębiorstw jest max. zysków. 2.Max.zyskow wymaga min. kosztów wytwarzania przy każdych rozmiarach produkcji. 3.Optymalizacja rozmiarów produkcji polega na ustaleniu wielkości produkcji zapewniającej max. sumy zysków ekonomicznych. 4.Optymalne rozmiary p...

Teoria popytu

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 28
Wyświetleń: 875

TEORIA POPYTU -reakcje popytu na zmiany cen i dochodów Kategorie popytu możemy rozpatrywac w ujęciu mikro i makroekonom. W ujęciu mikroekonomicznym wyróżniamy popyt INDYWIDUALNY i RYNKOWY (tj. uzyskiwany jako suma popytów indywidualnych mierzonej ilościowo) W ujęciu makroekonomicznym mówimy o pop...

Użyteczność

  • Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie
  • Mikroekonomia
Pobrań: 203
Wyświetleń: 1141

UŻYTECZNOŚĆ to suma zadowolenia, jaką daje konsumentowi posiadanie danego dobra. Użyteczność krańcowa to zadowolenie, jakiego doznaje konsument z konsumpcji każdej kolejnej jednostki tego samego dobra lub usługi; użyteczność całkowita to suma zadowolenia z konsumpcji lub posiadania wszystkich jedno...