To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
PLANOWANIE MARKETINGOWE PLAN - jest czymś w rodzaju scenariusza reakcji na wyzwania zachodzące w otoczeniu.
RODZAJE PLANOWANIA:
Długoterminowe - STRATEGICZNE
Średnioterminowe - OPERATYWNE
Krótkoterminowe - DYSPOZYCYJNE
Programowe - AKCYJNE - używane są na dany program, sytuacje
Rolą operatywnego planowania jest określenie priorytetowych (najważniejszych) celów i sposobów ich realizacji. Plan winien godzić interesy o różnych perspektywach czasowych. Terminy wykonania zadań są bliższe (bardziej dostrzegalne) i dalsze (mogą być dzielone na etapy).
W planie niektóre zadania muszą być opisane wariantowo ze względu na zmienność warunków otoczenia.
FUNKCJE PLANU:
Organizacyjną
Koordynującą - sprzężenie pomiędzy rzeczową i finansową częścią planu oraz zatrudnienie, ( co kupić i za ile)
Mobilizującą - pełni 3 warunki:
Musi to być jasno sprecyzowany plan
Musi to być ambitny plan
Musi to być realny, rzeczywisty plan ( w rzeczywistości można go wykonać)
Zadania w planie można określać ilościowo lub jakościowo ważne jest uwzględnienie granic tolerancji.
PLANOWANIE DZIAŁALNOŚCI HOTELOWEJ Każde z przedsiębiorstw chcąc utrzymać się na rynku musi badać popyt na swoje usługi przewidywać rozwój konkurencji, dostosować swoją działalność do wymagań rynku.
W swojej działalności w warunkach gospodarki rynkowej niezbędne jest rozeznanie czy usługi hotelu znajdą nabywców oraz czy potrzebna jest modyfikacja działalności zapewniająca zbyt. W tym celu opracowane są strategiczne plany działalności gospodarczej przedsiębiorstwa na kilku letnie okresy czasu. Poza tym przedsiębiorstwo opracowuje plany operatywne - roczne z podziałem na kwartały i ewentualnie miesiące, w których planowane są przychody, koszty i wynik całej firmy.
Plany są przygotowywane w komórce ekonomicznej przedsiębiorstwa przy współpracy z komórkami eksploatacyjnymi, marketingiem i księgowością, które dostarcza dane o wykonanej sprzedaży, kosztach i wynikach firmy.
Wszystkie pozycje planu porównywane są z wykonaniem w roku poprzednim, różnica między danymi z roku poprzedniego a danymi planowanymi musi wynikać z konkretnych założeń np.: - ze zmiany popytu, wzrostu cen, stanu technicznego hotelu itp.
Różnice te powinny być odpowiednio uzasadnione w części opisowej planu.
Plany podlegające zatwierdzeniu przez zarząd firmy, ewentualnie walne zgromadzenie wspólników, czy inne władze nadrzędne.
Przy opracowywaniu planu uwzględnia się planowanie imprezy turystyczne związane z festiwalami, zjazdami, targami, konferencjami, obchodami rocznicowymi, itd.
(…)
… przedsiębiorstwem.
BIZNES PLAN- (plan gospodarczy, plan prowadzenia interesów, plan przedsięwzięcia)
Jest dokumentem, w którym przedsiębiorstwo określa cele, jakie chce osiągnąć, strategie, taktykę swojego działania oraz ramy czasowe, w jakich cele te powinny być osiągnięte a jednocześnie pozwala zidentyfikować słabe i silne strony działalności gospodarczej przedsiębiorstwa.
Istotą biznes planu…
… obsłużonych gości w roku poprzednim i przewidywalną liczbę gości w roku bieżącym - na podstawie tego planujemy wzrost, spadek przychodów ze sprzedaży w gastronomii.
Plan usług dodatkowych w hotelu prowadzącym szeroki zakres usług mogą być odrębne plany dla:
Usług telekomunikacyjnych
Parkingów
Usług rekreacyjnych
Wynajmowania firmą pomieszczeń hotelowych Wynajmowania transportu
Biuro podróży
Kantor itd…
… ortograficznie, stylistycznie, graficznie, itd.
Jest to dokument zwięzły, konkretny, posiada on około 20-40 stron.
ELEMENTY BIZNES PLANU
Typowy biznes plan składa się z następujących części:
Streszczenia planu - jest to najważniejsza część, czytamy ją najpierw, niektórzy tylko to, jest to kwit - esencja dokumentu, powinno być krótkie i wyraźnie informować o treści biznes planu. Przedstawia najważniejsze…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)