Plan marketingowy hotelu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 2156
Wyświetleń: 7469
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Plan marketingowy hotelu  - strona 1 Plan marketingowy hotelu  - strona 2 Plan marketingowy hotelu  - strona 3

Fragment notatki:


I. Charakterystyka hotelu Hotel „SIESTA” powstał 10 lat temu jako hotel 2-gwiazdkowy, zatrudniając 15 osób i świadcząc zaledwie kilka rodzajów usług. Standard pokoi był na przyzwoitym poziomie, jednakże nie wyróżniał się na tle innych hoteli w branży. „Siesta” obecnie jest hotelem 3-gwiazdkowym o luksusowym wyposażeniu wnętrz, który oprócz kuchni, specjalizującej się w regionalnych daniach różnych krajów, dysponuje obsługą o dużym doświadczeniu zawodowym.
Hotel posiada dwie kondygnacje.
Hotel dysponuje następującymi rodzajami pokoi oraz punktów gastronomicznych, sklepowych i rekreacyjnych:
240 pokoi 2-osobowych o pow. 18,2 m2 każdy, 2 apartamenty o pow. 50 m2,
250 miejsc gastronomicznych w restauracji, 60 miejsc w kawiarni, 80 miejsc w barze nocnym, W pokojach znajdują się odbiorniki radiowy i telewizyjny. Śniadania są wliczone w cenę pokoju. Przez 24 godziny jest czynny room service . Na terenie hotelu znajduje się sklep z szeroką ofertą handlową: artykuły spożywcze, odzież, kwiaty, a także kantor wymiany walut.
W hotelu znajduje się centrum biznesowe z pełnym wyposażeniem biurowym (komputery, faksy, sprzęt audio), oferowana specjalistyczna obsługa biurowa: sekretariat, tłumaczenia, specjaliści z zakresu szkolenia, prowadzenia negocjacji, organizatorzy seminariów, kursów itp.
Hotel oferuje następujące rodzaje usług:
noclegi,
konferencje,
sympozja,
spotkania integracyjne,
kursy, szkolenia,
spotkania biznesowe,
kawiarnia,
dyskoteka,
bilard,
sauna, siłownia,
sklep hotelowy.
Usługi hotelu skierowane są zarówno do klienta indywidualnego, jak i przedsiębiorstw.
II. Lokalizacja hotelu Hotel jest zlokalizowany w dzielnicy Gdańska, Jelitkowie, która od kilku lat staje się latem miejscem rozrywki, a co za tym idzie chętnie odwiedzanym przez turystów (odbywają się tu koncerty znanych zespołów i wokalistów). Hotel położony jest w atrakcyjnym miejscu. Od strony północnej znajduje się w bezpośredniej bliskości (ok. 100 m) od morza i parku. Przy hotelu znajduje się przystanek autobusowy, z którego można bezpośrednio dojechać do miasta Sopot lub do dworca kolejowego Gdańsk-Oliwa, skąd dalej do centrum Gdańska i Gdyni.
Powierzchnia całkowita hotelu wynosi ok. 6.000 m 2 . III. Konkurencja Analiza konkurencji została przeprowadzona na przykładzie usług konkurencyjnych hoteli, znajdujących się w bezpośredniej bliskości hotelu (Villa Złota Plaża, Lido) oraz w centrum miasta Gdańska (Merkury-Hevelius, City Forum), z tego względu, że są one najbardziej obłożone w sezonie i świadczą usługi wysokiej klasy.


(…)

… za usługi co konkurencja, jednakże dodatkowe usługi, jakie są wliczone w cenę pokoju uatrakcyjniają ofertę i wzbudzają większe zainteresowanie klienta. Dodatkowo hotel udziela 5% rabatów zorganizowanym grupom i stałym klientom. Ponadto ceny poza „sezonem turystycznym” (wrzesień - maj) są o 20% niższe niż poza nim (czerwiec - sierpień). Cennik pokoi i usługi dodatkowe zostały przedstawione w tabeli 2.
Tabela 2
Cennik pokoi w sezonie i usługi dodatkowe (wliczone w cenę) w hotelu „Siesta”
Ilość pokoi
Cena za nocleg
Gastronomia Inne usługi
Możliwości organizacji konferencji
Rekreacja i wypoczynek
240
3 apart.
150 zł - 2 osob.
300 zł - apart.
200 miejsc restauracja, kawiarnia, bar
2 sklepy, parking wewnętrzny strzeżony
Tak
dyskoteka, siłownia,
sauna, bilard,
sklep hotelowy
Źródło: opracowanie własne…
… konferencyjnych.
Dla grup konferencyjnych i szkoleniowych stosowane są specjalne ceny na gastronomię.
Prowadzi również działania reklamowe za pomocą tradycyjnych metod (reklama prasowa 50%, reklama radiowa 20%, reklamy stacjonarne 10%, inne formy reklamy (np. targi) - 20%).
Oprócz stosowanych powyżej strategii „Siesta” stara się zwiększać popyt poprzez:
szybkie załatwienie wszelkich formalności, związanych…
…), z tego względu, że są one najbardziej obłożone w sezonie i świadczą usługi wysokiej klasy.
Mimo dość licznej konkurencji w samym Gdańsku, jak i w Trójmieście, usługi świadczone przez większość hoteli są mniej atrakcyjne (zarówno cenowo jak i jakościowo) od usług hotelu „Siesta”.
W poniższej tabeli przedstawiono konkurentów hotelu „Siesta” ze względu na ich ofertę cenową za noclegi oraz zakres oferowanych usług…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz