Merchandising detalisty - wykład 13 (sem III)

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1484
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Merchandising detalisty - wykład 13 (sem III) - strona 1 Merchandising detalisty - wykład 13 (sem III) - strona 2 Merchandising detalisty - wykład 13 (sem III) - strona 3

Fragment notatki:

Merchandising detalisty:
Merchandising wizualny - obejmuje metody wystawiania i eksponowania towarów w sklepie, wykorzystywane w celu zainspirowania i skłonienia klientów do ich nabycia.
Komunikacja firmy handlowej z klientem - na salach sprzedażowych - detaliści przywiązują szczególna wagę do kształtowania komunikacji z klientami. Wykorzystują w tym celu umiejętności, aktywność i inwencję personelu w kształtowaniu oferty towarów i usług, urządzenia ekspozycyjne i sprzedażowe, oświetlenie, itd.
Stosowanie Merchandisingu opiera się na poznaniu i zrozumieniu motywów zachowań, postaw, emocji w percepcji nabywców towarów konsumpcyjnych.
Najwięcej bodźców oddziałuje na klientów w placówkach handlowych wielko powierzchniowych. Obiekty wielko powierzchniowe to świat usystematyzowany, podzielony na tematyczne działy. Klient jest tu angażowany do wielu czynności (podawanie towaru, pakowanie, itd.), jego zachowanie jest monitorowane przez kamery, personel.
Psychologiczne aspekty zachowania konsumentów w miejscu sprzedaży.
Na decyzję nabywców o zakupie towarów wpływa ich codzienna sytuacja życiowa oraz oddziaływania, którym są poddawani w miejscu dokonywania zakupów. Wg badan ponad połowa decyzji zakupu konkretnych towarów jest dokonywana na sali sprzedażowej.
Zachowania, motywy, intencje i postawy klientów są przedmiotem zainteresowania detalistów doceniających znaczenie komunikacji z klientem.
Jak poprzez działania merchandisingowe można nauczyć nabywców postaw zgodnych z oczekiwaniami firmy?
Najczęściej stosowanym sposobem, zwłaszcza przez firmy zarządzające sieciami sklepów, jest stworzenie systemu nagród dla konsumentów, nabywających towary, których sprzedaż jest pożądana (korzyść realnego zwiększenia wartości zakupu w połączeniu z przyjemnym uczuciem otrzymania nagrody)
Oznaczenie grup asortymentowych, umieszczone nad przejściami między regałami, są traktowane jak znaki drogowe. Oznaczenia najczęściej kolorem czerwonym lub żółtym towarów objętych promocjami cenowymi pozwalają nabywcom bez dokładnego oglądania regałów zorientować się jaką ilość towarów z danej grupy objęto ofertą promocyjną.
Zestaw towarów promowanych powinien być zmieniany, ale nie powinno się gruntownie zmieniać aranżacji powierzchni sprzedażowej, aby klienci sklepu nie odnosili wrażenia, że znajdują się w nowym miejscu.
Podmiotowe ujęcie Merchandisingu:
Oprócz detalistów zadania merchandisingowe realizują producenci, dostawcy towarów oraz wyspecjalizowane firmy usługowe, zwłaszcza działające na rynku mediów.
Udział mediów w merchandisingu:
Dodawanie przez producentów do produktów form wydawniczych
Wydawanie czasopism reklamowych, adresowanych do określonych grup klientów.


(…)

… obrotów dostarczanymi towarami.
Dostawca zatrudnia specjalny personel sprzedaży, który wspiera personel sklepowy w sprzedaży (np. przeprowadzanie degustacji, demonstracji użytkowania produktu, itp.)
Organizacja merchandisingu w handlu detalicznym:
Działania merchandisingowe są realizowane przez menedżerów i podległy im zespół odpowiedzialny za asortyment w obiekcie handlowym.
Merchandising…
…. meble)
Narzędzia promocji w miejscu sprzedaży:
Shelf-talkery lub shelf-liner - plastikowe/metalowe listwy na regale, podkreślające atrakcyjność towarów.
Shelf-trays - moduły półkowe ułatwiające uporządkowanie i ekspozycję towarów drobnych.
Outery - nalepki informujące o towarze na półce.
Danglery - wiszące elementy dekoracyjne, promujące całą kategorię produktów.
Standy - urządzenia stosowane…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz