To tylko jedna z 69 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
UNIWERSYTET EKONOMICZNY W KRAKOWIE
WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA
Anna Śmigielska
WYKORZYSTANIE MERCHANDISINGU W MIKROPRZEDSIĘBIORSTWACH HANDLOWYCH Praca licencjacka
napisana pod kierunkiem
Dr Adama Figla
Kraków 2012 Spis treści Wstęp Merchandising jest narzędziem, które może i wręcz powinno znać i stosować każde przedsiębiorstwo. Szczególnie duże korzyści z jego wprowadzenia mogą odnieść mikroprzedsiębiorstwa handlowe, które najczęściej ze względu na brak środków finansowych nie mają możliwości konkurowania z większymi firmami handlowymi w inny sposób, czy też inna forma reklamy i tworzenia wizerunku jest dla nich nieopłacalna ze względu na mały zasięg oddziaływania. Niniejsza praca skupia się na zagadnieniu merchandisingu, ponieważ jest on reklamą wewnątrzsklepową, a co za tym idzie, działania w zakresie merchandisingu mają większą szansę wpływania na konsumenta. Znajduje się on już w placówce handlowej lub w jej pobliżu, co jest w stanie bardziej skłonić go do działania i zachęcić do kupna poszczególnych produktów, ponieważ wymaga to od niego mniejszego wysiłku, niż przykładowo udanie się do sklepu po reklamowy w telewizji produkt. Celem pracy jest wykazanie w jakim stopniu mikroprzedsiębiorstwa handlowe wykorzystują zasady merchandisingu. Interesującymi problemami w tym zakresie jest, czy skala stosowania zasad merchandisingu w sklepach mikro wpływa na poprawę ich pozycji konkurencyjnej na rynku, czy też stosowane są one w sposób na tyle nieuważny, że nie wpływają na poprawę wizerunku sklepu, a wręcz go pogarszają. Pierwszy rozdział traktuje o teoretycznych aspektach merchandisingu, wskazuje na jego genezę, funkcje zadania i cele. Dokonano tutaj rozróżnienia merchandisingu detalisty i producenta i szczegółowo omówiono cele każdego z nich. Wskazane zostały także instrumenty jakimi operuje merchandising. W drugim rozdziale szczegółowo opisane zostały techniki merchandisingu detalisty, a mianowicie sterowanie ruchem nabywców, gospodarowanie powierzchnią sprzedażową, problematyka rozmieszczenia towarów na półce, promocja w miejscu sprzedaży, aranżacja witryn oraz wizualne aspekty merchandisingu. Trzecia część pracy skupia się na specyficznej grupie, jaką są mikroprzedsiębiorstwa handlowe. Dokonano charakterystyki sklepów mikro i wskazano na ich mocne i słabe punkty. W trzecim rozdziale umieszona została również część badawcza, bowiem dotyczy ona właśnie mikroprzedsiębiorstw handlowych. Przeanalizowano tutaj wyniki badań oraz zostały wyciągnięte wnioski.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)