Merchandising - projekt

Nasza ocena:

5
Pobrań: 931
Wyświetleń: 3353
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Merchandising - projekt - strona 1

Fragment notatki:


Badanie stopnia zastosowania zasad merchandisingu w sklepie dyskontowym sieci Biedronka zlokalizowanym w Krakowie na ulicy Kniaźnina. Anna Śmigielska
Anna Szczygieł
KrDZZa3011Zp
Wstęp Dorobek naukowy dotyczący merchandisingu wskazuje sposób w jaki powinno się organizować sklep, aby klienci chętnie dokonywali w nim zakupów, a jednocześnie by firma osiągała jak najlepsze wyniki sprzedażowe. Wiele zasad organizacji sklepu znajdzie zastosowanie także w sklepach dyskontowych. W niniejszej pracy zbadany zostanie poziom zastosowania zasad merchandisingu w jednym z obiektów handlowych sieci Biedronka, wspomnianym na początku pracy. Rezultatem badania będzie zaproponowanie usprawnień na podstawie wskazanych wcześniej rozbieżności między koncepcją idealnego sklepu dyskontowego a zaobserwowanym stanem rzeczywistym. Problem badawczy: skala zastosowania zasad merchandisingu w sklepie dyskontowym sieci Biedronka Charakterystyka firmy Biedronka to sieć sklepów dyskontowych należących do spółki akcyjnej Jeronimo Martins Dystrybucja , której właścicielem jest portugalskie konsorcjum Jeronimo Martins . Jest to największa w Polsce sieć handlowa biorąc pod uwagę ilości sklepów i zajmuje pierwsze miejsce wśród sklepów dyskontowych pod względem udziału w rynku. Sieć ta posiada własny system dystrybucyjny. W sklepach dostępnych jest ponad 900 produktów, dostarczanych przez ponad 500 partnerów handlowych, w większości polskich producentów i dystrybutorów. Niemal 95% asortymentu pochodzi z polskiej produkcji. Obiekt handlowy, który został wybrany do badań to sklep dyskontowy sieci Biedronka mieszczący się przy ulicy Kniaźnina 1 w dzielnicy Nowa Huta w Krakowie. W najbliższym otoczeniu znajduje się jedno z większych krakowskich osiedli - Osiedle Oświecenia. Opis konkurencji wybranego obiektu handlowego Do najbliższych konkurentów badanego sklepu zaliczyć można kilka małych osiedlowych sklepów, dwa obiekty sieci handlowej Lewiatan oraz hipermarket Real znajdujący się w Centrum Handlowym Krokus. Poniżej przedstawiona została ich charakterystyka. Sklepy osiedlowe - są to sklepy nie należące do żadnej sieci, ich właścicielami są prywatni przedsiębiorcy. Znajdują się one najczęściej na parterze bloku, a ich powierzchnia sprzedażowa z reguły nie przekracza 20m 2 . Stosowaną metoda obsługi klienta jest tutaj preselekcja lub obsługa tradycyjna. Asortyment obejmuje przede wszystkim artykuły spożywcze, ale także podstawowe produkty chemiczne oraz prasę i jest on płytki i wąski. Ceny produktów są stosunkowo wysokie, dlatego też zakupy dokonywane w tych sklepach mają charakter uzupełniający.

(…)

… w hipermarkecie dokonywane są samoobsługowo. Asortyment jest szeroki i głęboki i obejmuje zarówno produkty spożywcze, chemiczne, jak i odzieżowe, sprzęt AGD i RTV, zabawki, artykuły papiernicze. Sklep posiada także marki własne takie jak Tip i Real Quality. Ceny są niskie.
Charakterystyka komunikacji zewnętrznej firmy
Komunikacja zewnętrzna firmy obejmuje:
system identyfikacji wizualnej firmy:
*marka Biedronka…
… ostateczną decyzję. W przeważającej większości przypadków zakupy dokonywane przez klientów to zakupy bieżące, dużo rzadziej zapasowe. Najczęściej wybieranymi produktami są produkty spożywcze. Czasami konsumenci podczas zakupów spożywczych wybierają dodatkowo jeden lub kilka produktów chemicznych. Zauważyć można duże zainteresowanie produktami przemysłowymi oferowanymi do sprzedaży w ramach promocji…
… strefy. Powinno się utworzyć i charakterystycznie zaprojektować specjalne strefy (tzw. Światy produktów), przykładowo świat produktów dla dzieci, świat makaronów. Zasada niezachowana. W sklepie brak jest charakterystycznych stref.
Brak usprawnień. Asortyment sklepu dyskontowego jest zbyt płytki i wąski by tworzyć światy produktów, które musiałyby oferować głęboki asortyment.
Stoiska powinny…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz