Sprzedaż sklepowa-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 245
Wyświetleń: 959
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprzedaż sklepowa-opracowanie - strona 1 Sprzedaż sklepowa-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

29.02.2012
Wykład 3
Temat: Sprzedaż sklepowa.
Sklep - pomieszczenie posiadające wnętrze dostępne dla klientów, w którym zawierane są transakcje kupna-sprzedaży, oraz posiada okno wystawowe.  Archaiczna definicja sklepu podawana przez GUS
Najlepszy sklep w Katowicach „Złoty róg” w okolicach Mariackiej
Kraków - ulica Floriańska - 2 witryny odzieżowe:
Ekspozycja: krzesło, garnek, krawat, główka czosnku
Zastanawiająca wystawa, zachęcająca do wejścia do placówki handlowej
II najważniejszym czynnikiem po ekspozycji jest dobra nazwa:
Np. Duperella, Salmonelka, Szmatrix, Lumpeks kopciuszek, Szperaczek, Promil - zakupy u nas wejdą ci w krew, Pod truposzem (a to Wiedźmin powiedział)
Sklep specjalistyczny:
Sklep prowadzący sprzedaż asortymentu artykułów do kompleksowego zaspokojenia określonych potrzeb
O zaliczeniu sklepu do odpowiedniej specjalizacji branżowej decyduje względna przewaga wartości sprzedawanych towarów danej branży
Przede wszystkim placówki małe, ale są wyjątki:
Media markt
OBI
IKEA
Głównie: branża spożywcza, branża odzieżowa
Przykłady sklepów bardzo wyspecjalizowanych:
Sklep myśliwski
Sklep wędkarski
Sklep filatelistyczny
Sklep powszechny:
Sklep o powierzchni sali sprzedażowych (od 50 m2) do 400 m2, prowadzący sprzedaż głównie towarów żywnościowych codziennego użytku oraz dodatkowo często nabywanych towarów nie żywnościowych.
Domeną tych sklepów jest żywność (ok80%)
Przykłady:
Żabka
Lewiatan
ABC po sąsiedzku
Groszek
Chata polska
Dom towarowy:
Wielodziałowy sklep o powierzchni sali sprzedażowych 2000 m2 i więcej, prowadzący sprzedaż szerokiego i uniwersalnego asortymentu towarów nie żywnościowych, a często także towarów żywnościowych, często prowadzący również działalność usługową (Np. gastronomiczną)
Przykłady:
Chylonia - dom towarowy
Dom towarowy 7-kondygnacyjny w Berlinie w Niemczech
Sklep dyskontowy:
Stosuje się technologie sprzedaży minimalizujące koszty
Asortyment zawężony jest do najczęściej kupowanych przez konsumentów towarów
Ekspozycja towarów jest bardzo oszczędna, z akcentem na maksymalne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej
Lokalizowany daleko od centrów handlowych i często intensywnie reklamowany na dużych osiedlach  ale nie w Polsce
W Polsce są 3 takie marki:
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz