Sprzedaż sklepowa -opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 133
Wyświetleń: 1190
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Sprzedaż sklepowa -opracowanie - strona 1 Sprzedaż sklepowa -opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Sprzedaż sklepowa. Sklep - pomieszczenie posiadające wnętrze dostępne dla klientów, w którym zawierane są transakcje kupna-sprzedaży, oraz posiada okno wystawowe.  Archaiczna definicja sklepu podawana przez GUS Najlepszy sklep w Katowicach „Złoty róg” w okolicach Mariackiej
Kraków - ulica Floriańska - 2 witryny odzieżowe:
Ekspozycja: krzesło, garnek, krawat, główka czosnku
Zastanawiająca wystawa, zachęcająca do wejścia do placówki handlowej
II najważniejszym czynnikiem po ekspozycji jest dobra nazwa : Np. Duperella, Salmonelka, Szmatrix, Lumpeks kopciuszek, Szperaczek, Promil - zakupy u nas wejdą ci w krew, Pod truposzem (a to Wiedźmin powiedział) Sklep specjalistyczny :
Sklep prowadzący sprzedaż asortymentu artykułów do kompleksowego zaspokojenia określonych potrzeb
O zaliczeniu sklepu do odpowiedniej specjalizacji branżowej decyduje względna przewaga wartości sprzedawanych towarów danej branży
Przede wszystkim placówki małe , ale są wyjątki:
Media markt
OBI
IKEA Głównie: branża spożywcza, branża odzieżowa Przykłady sklepów bardzo wyspecjalizowanych: Sklep myśliwski Sklep wędkarski Sklep filatelistyczny Sklep powszechny :
Sklep o powierzchni sali sprzedażowych (od 50 m 2 ) do 400 m 2 , prowadzący sprzedaż głównie towarów żywnościowych codziennego użytku oraz dodatkowo często nabywanych towarów nie żywnościowych.
Domeną tych sklepów jest żywność (ok80%) Przykłady: Żabka Lewiatan ABC po sąsiedzku Groszek Chata polska Dom towarowy :
Wielodziałowy sklep o powierzchni sali sprzedażowych 2000 m 2 i więcej, prowadzący sprzedaż szerokiego i uniwersalnego asortymentu towarów nie żywnościowych, a często także towarów żywnościowych, często prowadzący również działalność usługową ( Np. gastronomiczną ) Przykłady: Chylonia - dom towarowy Dom towarowy 7-kondygnacyjny w Berlinie w Niemczech Sklep dyskontowy :
Stosuje się technologie sprzedaży minimalizujące koszty
Asortyment zawężony jest do najczęściej kupowanych przez konsumentów towarów
Ekspozycja towarów jest bardzo oszczędna, z akcentem na maksymalne wykorzystanie powierzchni sprzedażowej
Lokalizowany daleko od centrów handlowych i często intensywnie reklamowany na dużych osiedlach  ale nie w Polsce W Polsce są 3 takie marki:
Biedronka
Lidl
Aldi Supermarket :
Sklep o powierzchni sprzedażowej do 2500 m 2 prowadzący sprzedaż w systemie samoobsługowym, oferujący szeroki asortyment żywnościowych oraz artykuły nie żywnościowe częstego zakupu. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz