Marketing -promocja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 189
Wyświetleń: 735
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing -promocja - strona 1 Marketing -promocja - strona 2 Marketing -promocja - strona 3

Fragment notatki:

PROMOCJA-ELEMENT MARKETINGU-MIX
FUNKCJE PROMOCJI ·funkcja informacyjna Polega na komunikowaniu sie przedsiebiorstwa z rynkiem i stwarza przeslanki transformacji strategii marketingowej w konkretna taktyke dzialan rynkowych. Sluzy przekazywaniu przez przedsiebiorstwo zestawu informacji, przedstawiajacych powstawanie czy dzialalnosc firmy, wprowadzenie nowego produktu na rynek, jego funkcje, mozliwosci zastosowania, wlasciwosci, miejsce zakupu, czas otwarcia domu towarowego. ·funkcja pobudzajaca Sprzedaż zmierza do wywolania zamierzonych postaw i zachowan rynkowych nabywców. Funkcja ta zmierza do dostarczenia potencjalnym nabywcom odpowiedniego zestawu przeslanek decyzyjnych, zarówno racjonalnych jak i emocjonalnych, umozliwiajacych ocene poszczególnych wariantów zakupu i dokonanie wyboru "wlasciwego" z punktu widzenia potrzeb i preferencji. ·funkcja konkurencyjna Tworzy zestaw pozacenowych instrumentów rywalizacji na rynku. PROMOTION MIX To zlozona kompozycja srodków o zróznicowanych funkcjach i roznej strukturze wewnetrznej wykorzystywana w polityce komunikowania sie przedsiebiorstwa z rynkiem, w której dominujace znaczenie posiadaja cztery grupy instrumentów: ·reklama, To instrument promocji bedacy bezosobowa, platna i adresowana do masowego odbiorcy forma przekazywania informacji rynkowych przez okreslonego nadawce. ·sprzedaz osobista, To instrument promocji polegajacy na prezentowaniu oferty przedsiebiorstwa i aktywizowaniu sprzedazy za pomoca bezposrednich kontaktów interpersonalnych sprzedawców z nabywcami. ·promocja dodatkowa, To instrument promocji obejmujacy zespól srodków zwiekszajacych stopien atrakcyjnosci produktu dla nabywców i podwyzszajacych ich sklonnosc do zakupu. ·public relation (propaganda marketingowa), STRATEGIA PUSH Polega na wykorzystaniu personelu sprzedazowego i polityki promocji do oddzialywania na poszczególne ogniwa dystrybucji: hurt i detal. Jej celem jest "pchanie" produktu przez wybrany kanal dystrybucji (dealer promotion, sprzedaz osobista, akwizycja). Jest stosowana glównie w dystrybucji produktów powszechnego uzytku, malo zróznicowane pod wzgledem jakosci i ceny. STRATEGIA PULL Polega na wykorzystaniu personelu sprzedazowego i polityki promocji do oddzialywania na poszczególne ogniwa dystrybucji: hurt i detal. Jej celem jest "pchanie" produktu przez wybrany kanal dystrybucji (dealer promotion, sprzedaz osobista, akwizycja). Jest stosowana glównie w dystrybucji produktów powszechnego uzytku, malo zróznicowane pod wzgledem jakosci i ceny. ZAKRES I UWARUNKOWANIA DECYZJI PROMOCYJNYCH
CELE POLITYKI PROMOCJI
Cele ekonomiczne promocji: Wyrazone sa poprzez wielkosci takie jak: sprzedaz, koszty, zysk oraz ich wzajemne kombinacje. Tworza dwie podstawowe galezie:

(…)

… informacji. Nadawca reklamy moze byc przedsiebiorstwo badz wystepujaca w jego imieniu agencja reklamowa. Opracowuje on koncepcje reklamy. Ta koncepcja dotyczy: celów reklamy, docelowych grup adresatów i ich charakterystyki, form i srodków reklamy, budzetu reklamy itp.`` W jednostopniowym modelu reklamy wystepuje takze sprzezenie zwrotne pomiedzy odbiorca, a nadawca informacji. MODEL KOMUNIKACJI…
… Zmierza do utrwalenia w pamieci odbiorców pozytywnego wyobrazenia o firmie i produkcie. ·podmiot reklamy (nadawca i odbiorca) Nadawca reklamy moze byc kazdy podmiot, który zamierza wykorzystac mass media w procesie komunikowania sie z rynkiem (producent, agent handlowy, hurtownik, detalista, przedsiebiorstwo uslugowe, agencja reklamowa itp.). Odbiorca reklamy moze byc konsument, producent, handlowiec…

·reklama indywidualna (koszty obciazaja w calosci nabywce reklamy)
·reklama wspólna (grupowa, zespolowa), charakteryzuje sie partycypacja grupy przedsiebiorstw w kosztach Srodki reklamy (przekazu)
·reklama prasowa Jako srodki przekazu informacji wykorzystuje zarówno gazety (prase codzienna) jak i czasopisma (magazyny) o zróznicowanym okresie wydawniczym (tygodniki, dwutygodniki, miesieczniki itp…
….) ·reklama telewizyjna Ma niezwykla sile ekspresji, zdolna do tworzenia okreslonego image firmy lub produktu. Nadawana w porach najwiekszej ogladalnosci, moze stanowic bardzo skuteczny srodek reklamy. ·reklama radiowa Posiada zróznicowany zasieg. Moze byc nadawana przez stacje lokalne, regionalne, ogólnokrajowe jak i miedzynarodowe. Audycje radiowe sa zazwyczaj adresowane do wybranych segmentów rynku…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz