Geneza marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 98
Wyświetleń: 1204
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Geneza marketingu - strona 1 Geneza marketingu - strona 2 Geneza marketingu - strona 3

Fragment notatki:

GENEZA MARKETINGU
FILOZOFIA MARKETINGU Jest to myslenie wedlug marketingowych regul i zasad przenikajace caly proces zarzadzania wspólczesnym przedsiebiorstwem. TEORIA MARKETINGU Stanowi zasób wiedzy czesciowo o charakterze pozytywnym (starajacej sie objasnic nature zjawisk i procesów "rozgrywajacych sie" na styku pomiedzy przedsiebiorstwem, a rynkiem), czesciowo o charakterze normatywnym (zbiór praktycznych zalecen dotyczacych uprawniania skutecznego marketingu). ORIENTACJA PRODUKCYJNA Jest to faza orientacji przedsiebiorstw, której istote wyraza podstawowy problem nurtujacy przedsiebiorców tego okresu: jak wytwarzac duzo i tanio, aby uczynic wyrób dostepnym szerokiemu gronu nabywców i uzyskac kosztowa przewage nad ewentualnymi konkurentami przy zachowaniu wymaganej starannosci wykonania produktu. ORIENTACJA SPRZEDAZOWA Jest to faza orientacji przedsiebiorstw, której istote wyraza podstawowy problem nurtujacy przedsiebiorców tego okresu: jak sprzedac to, co firma potrafi masowo i tanio wytwarzac. ORIENTACJA MARKETINGOWA Jest to faza orientacji przedsiebiorstw, której istote wyraza podstawowy problem nurtujacy przedsiebiorców tego okresu: jak wybrac i zdobyc (ewentualnie stworzyc), a nastepnie utrzymac rynek zbytu, który zapewnilby przedsiebiorstwu zródlo przychodów odpowiednie do jego potrzeb i aspiracji rozwojowych. MARKETING STRATEGICZNY Jest to faza orientacji przedsiebiorstw, której istote wyraza podstawowy problem nurtujacy przedsiebiorców tego okresu: jak w warunkach zmieniajacego sie otoczenia wybrac i zdobyc (ewentualnie stworzyc), a nastepnie utrzymac rynek zbytu, który zapewnilby przedsiebiorstwu zródlo przychodów odpowiednie do jego potrzeb i dlugofalowych aspiracji rozwojowych POJECIE MARKETINGU
MARKETING - INTERPRETACJA TRADYCYJNA Polega na traktowaniu marketingu jako funkcji stanowiacej nieodlaczny element kazdego przedsiebiorstwa. Marketing jest utozsamiany z czynnosciami zbytu wyrobów, wykonywanymi przy zastosowaniu mniej lub bardziej wyrafinowanych metod i technik oddzialywania na nabywce. MARKETING - INTERPRETACJA WSPÓLCZESNA Przyjmuje za punkt wyjscia teze, ze dazenie do usatysfakcjonowania partnera wymiany (klienta nabywcy, konsumenta uzytkownika) jest naczelna zasada marketingowego postepowania, wokól której skupiaja sie wszystkie decyzje i dzialania sluzace jej urzeczywistnieniu. MARKETING - UJECIE KLASYCZNE Marketing oznacza odpowiednie planowanie, koordynacje i kontrole wszystkich dzialan przedsiebiorstwa, ukierunkowanych na aktualne i potencjalne rynki zbytu. Jest scisle zwiazany z przedsiebiorcza dzialalnoscia zorientowana na zysk i moze byc interpretowany jako: ·zasada, zgodnie z która nabywcy tworzacy rynek przedsiebiorstwa stanowia punkt wyjscia i cel filozofii jego dzialania (aspekt fizjologiczny) ·systematyczne oddzialywanie na rynek przy pomocy okreslonego w programie marketingowym, skoordynowanego zestawu narzedzi (aspekt czynnosciowo - instrumentalny) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz