To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing tanich usług przewozowych
Dr Grażyna Koniorczyk
Wykład 1
Innowacyjnosc, przedsiebiorczosc = czynniki mikroekonomiczne.
Peter Drucker -- INNOWACJA - przebieg, struktura procesu inna niz dotychczas, wprowadzana w celu ulepszenia produktu/uslugi, aby proces byl skuteczny i/lub efektywny.
Innowacje - nowsze, lepiej zbudowane procesy, ktore moga byc albo bardziej skuteczne albo bardziej efektywne; inne lub ulepszone dobra materialne/uslugi, ktore umozliwiaja lepsze/w odmienny sposob (np.szerszy dostep do uslug) zaspokojenie potrzeb lub oczekiwan. To jest KLASYCZNE PODEJSCIE DO INNOWACJI.
NOWOCZESNE PODEJSCIE DO INNOWACJI:
- innowacyjne modele biznesu = nowe modele organizowania dzialalnosci organizacji.
- innowacja w zakresie systemow zarzadzania = pojecie innowacyjnosci rozszerzone na cake przedsiebiorstwo.
3 poziomy:
* innowacyjnosc zarzadzania
* innowacyjnosc biznesu
* innowacyjnosc produktow
Model Bennetona - kontrowersyjne reklamy krzykliwe.
Zara - zmiana dobra na codziennego uzytku STRATEGIA BŁĘKITNEGO OCEANU)
Kiedy pojawiaja sie innowacje? [Peter Drucker]:
pojawiaja sie w okreslonych warunkach, sa zaplanowanei zorganizowane, potrzebna jest ojreslona wiedza i doswiadczenie.
nieoczekiwane sukcesy rynkowe niektorych produktow (uslug, ktore niweluja luki pomiedzy oczekiwaniami klientow a oferta rynkowa np.nieoczekiwane powodzenie komputerow PC, nieoczekiwane powodzenie prywatnej praktyki lekarskiej w Polsce).
zaskakujace zmiany w strukturach przemyslu i rynku (np.pęd Polakow i Rosjan do turystyki zagranicznej, niechęć osób w średnim wieku do stażenia sie, przenoszenie stylu zycia z klasy wyzszej do sredniej)
kwestionowanie glownych dogmatow branzy (np.doba hotelowa, wyklady, egzaminy i zaliczenia w edukacji, celibat w kosciele katolickim)
wnikliwa analiza nieoczekiwanych zjawisk (np.uzaleznienie mlodziezy od komputerow, samotnosc ludzi, wysoki poziom wyksztalcenia samotnych kobiet)
poszukiwanie wspolnych zrodel i motywow zjawisk pozornie odleglych (np.praw studentow na II, III roku studiow, wydluzenie zasu kozystania z internetu, popularnosc sportow extremalnych, wieksza ilosc rozwodow i zwiazkow nieformalnych=stres, pośpiech i samotnosc)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)