Etapy rozwoju marketingu- opracowanie

Nasza ocena:

5
Pobrań: 301
Wyświetleń: 1547
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Etapy rozwoju marketingu- opracowanie - strona 1 Etapy rozwoju marketingu- opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

W orientacji marketingowej firma buduje swoja pozycje wykorzystując następujace instrumenty:
Promocje (trzeba posiadac konkurencyjny produkt), produkt (oferta), dystrybucje i cenę.
Rynek docelowy
podkompozycja produktu
jakosc
asortyment
marka
usługi
Podkompozycja promocji
PR
Sprzedaż osobista
Promocja sprzedaży
Reklama
Podkompozycja ceny
cena
kredyty
rabaty
skonto
Podkompozycja dystrybucji
kanały dystrybucyjne
logistyka marketingowa
Etapy rozwoju marketingu
Aplikacja instrumentu marketingu przeszła okreslone rewolucje, w poczatkowej fazie rozwoju orientacji marketingowej instrumenty marketingowe stosowano na rynku dóbr konsumpcyjnych - żywność, produkty przemysłowe masowej konsumpcji jak np. odzież. W kolejnym etapie instrumenty marketingowe wykorzystano na rynkach dóbr przemysłowych (maszyny rolnicze, sprzet budowlany, materiały budowlane). Potem w działach instytucji niedochodowych i stowarzyszeń np. muzea, szkoły, szpitale. Kolejny etap to aplikacja instrumentów marketingowych w sektorze usług (banki, ubezpieczenia, hotele, gastronomia, niura podróży itp.)
Znaczenie marketingu dla indywidualnego klienta
Orientacja marketingowa przynosi konsumentowi wiele korzyści, oferta przedstawia lepiej jego potrzeby, jest większe zróżnicowanie produktów i udoskonalane są systemy sprzedaży i systemy informacyjne. Konsument ma przewage nad oferentem. Zagrożenia dla konsumenta:
wysokie ceny
nadfunkcjonalność opakowań
oszukańcze praktyki
nadmierne nakłady na reklame
agresywna sprzedaż
zaplanowane starzenie się produktu
niedostatek dóbr publicznych
Rozwój orientacji marketingowej w przedsiebiorstwach w Polsce:
Utrudniaja go różne bariery np. fakt, że 98% firm polskich to przedsiebiorstwa małe, tymczasem marketing pełny rozkwit osiaga w wielkich organizacjach, gdzie są lepsze warunki kreownia nowych produktów, kierowania większych środków na badania i rozwój, na reklame i tworzenie nowoczesnych systemów dystrybucji. Najwyższe zaawansowanie rozwoju organizacyjnego marketingu w Polsce wystepuje w firmach z udziałem kapitału zagranicznego, na rynku dóbr konsumpcyjnych oraz duzych firmach.
Otoczenie marketingowe
Czynniki otoczenia:
klienci 2. Konkurencja 3. Dostawcy 4. Pośrednicy handlowi
Najważniejsi są klienci, mogą być indywidualni oraz zorganizowani. Każda firma powinna znać strukture swoich klientów. Stałych klientów powinna dalej utrzymywać, utraconych i potencjalnych pozyskać jako stałych odbiorców. W systemach sprzedaży firm występuje prawo Pareto : „20% klientów przedsiebiorstwa przynosi 80% dochodów”. Aby poznać stałych klientów firmy rozwijaja bazy danych, które maja za zadania tworzyć odpowiednie informacje, niezbedne do budowy długookresowych więzi z klientami. Ponadtwo firmy rozwiaja marketingowe programy uczestnictwa. Ich celem jest nagradzanie tych klientów, którzy są stałymi klientami firmy.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz