Dystrybucja jako element marketingu mix

Nasza ocena:

3
Pobrań: 280
Wyświetleń: 3003
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Dystrybucja jako element marketingu mix - strona 1 Dystrybucja jako element marketingu mix - strona 2

Fragment notatki:

Dystrybucja jako element marketingu mix Marketingowy kanał dystrybucji oznacza sposób połączenia i kolejność ogniw (dystrybucji).
Składa się z indywidualnych osób i firm uczestniczących w procesie dostarczania produktu na rynek, do konsumpcji przez indywidualnego konsumenta lub nabywcę instytucjonalnego.
Kanały dystrybucji ze względu na obecność i liczbę pośredników:
Kanały bezpośrednie
Kanały pośrednie
-jednoszczeblowe
-wieloszczeblowe
Zalety bezpośrednich kanałów dystrybucji -szybki przepływ informacji
-pełna kontrola nad przepływem produktu, ustalaniem marż
-przyjmowanie przez producentów marży handlowej
-możliwość szybkiego reagowania zmiany popytu
-możliwość ustalania niskich cen
Zalety pośrednich kanałów dystrybucji -zazwyczaj niższe koszty dystrybucji
-produkt może obejmować większy zasięg terenowy
-możliwy szerszy zasięg usług dla konsumenta o zróżnicowanych wymagań
-„odciążenie” producenta z funkcji sprzedawcy
Czynniki wpływające na wybór kanałów dystrybucji *Otoczenie marketingowe
*Konsumenci
-Kim są potencjalni klienci?
-Gdzie, kiedy i co kupują?
*Produkt
*Przedsiębiorstwo
-Możliwości finansowe
-Liczba produktów w ofercie itp.
Tworzenie kanału dystrybucji Określenie jaki kanał i którzy pośrednicy zapewnia najlepszy dostęp do rynku?
Wskazanie które kanały i którzy pośrednicy najlepiej zaspokoją wymagania klientów rynku docelowego?
Ustalenie które kanały i którzy pośrednicy są najbardziej rentowni?
Szerokość kanału dystrybucji *Szerokość kanału dystrybucji (intensywność, gęstość) to np. liczba pktów sprzedaży detalicznej, objęcie działaniem określonych obszarów geograficznych lub grup nabywców.
*Rodzaje dystrybucji ze względu na szerokość kanału:
-intensywna
-selektywna
-wyłączna
-wielokanałowa
Dystrybucja intensywna Oferta jest dostępna w licznych punktach sprzedaży, z zastosowaniem wszystkich dostępnych kanałów pośredniczących.
Dystrybucja intensywna dotyczy często kupowanych produktów i usług powszechnego użytku (wygodnego zakupu), jak np.: pieczywo, nabiał, używki, prasa, Fast-food , usługi bankowe, transportowe.
Dystrybucja selektywna Oferta jest dostępna w wybranych punktach sprzedaży, jest dystrybuowany przez starannie dobranych pośredników.


(…)

…, usługi bankowe, transportowe.
Dystrybucja selektywna
Oferta jest dostępna w wybranych punktach sprzedaży, jest dystrybuowany przez starannie dobranych pośredników.
Zazwyczaj w sposób selektywny sprzedaje się produkty wybieralne (AGD, markową odzież) i specjalne (leki, środki ochrony roślin), dobra trwałego użytku (maszyny przemysłowe, meble, samochody) oraz inne produkty wymagające znacznego wysiłku…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz