Zasady, zasoby i orientacja

Nasza ocena:

5
Pobrań: 84
Wyświetleń: 910
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady, zasoby i orientacja - strona 1

Fragment notatki:

Batko. Notatka składa się z 1 strony.
Działania i zasady - sieć - kwalifikacja
- środki finansowe Zasoby - marketingowe - marketingu
Zarządzanie marketingowe jest pojęciem szerszym inaczej to się określa jako marketing strategiczny. Natomiast zarządzenie marketingiem to inaczej zarządzanie strategiczne.
Sieci to inaczej punkty sprzedaży, które są wykorzystywane po to by rozmieszczać towar do rynku. Im sieć gęściejsza tym penetracja głębsza. Najmniej penetrują rynek sieci detaliczne. Stąd mówimy o dystrybucji masowej.
Im sieć rzadsza, tym dystrybucja płytsza. Stąd mówimy o dystrybucji subiektywnej (np. samochody).
Jeżeli penetracja jest wyjątkowo płytka i sprowadza się do punktów sprzedaży to wtedy dystrybucja ma charakter inkluzywny lub zindywidualizowany.
Kwalifikacje - to umiejętności i zdolności marketingowe. Stąd marketing wiedzy. Są weryfikowane potem w pracy jako szkolenia.
Marketing nie generuje środków finansowych a raczej je absorbuje z pozostałych działów firmy, wyjątkiem są agencje reklamowe. Instytuty badawcze, które działające w oparciu o 3S (samodzielne, samorządne, samofinansowane)
Pomiędzy poszczególnymi zasobami musi rozwijać się efekt synergii. Orientacja to umiejętność, program przemieszczanie się po rynku.
Główna jest orientacja rynkowa. Występują tu więzi poziome, czyli konkurują na równoważnych zasadach.
A B
Jako prawa popytu i podaży, jako koniunktura i dekoniunktura gospodarki jako dostęp do kredytów. Podrzędne orientacje są następujące.
Orientacja rynkowa/główna.
produkcyjna,
produktowa
sprzedażowa
marketingowa
Najstarsza (XVII w.) tam, gdzie były problemy ze zbytem produktu. Zakłada ona, że pomiędzy uczestnikami gry rynkowej więzi są nieco inne. Lecz firmy te konkurują skalą tańszych dostawców i ekologicznych technologii. W tej orientacji jakość jest najważniejsza, co prowadzi do psucia materiałów i siły roboczej. Przy czym jeżeli firma traci jakiś rynek, to przenosi się na inny.
Orientacja produktowa zwana „pułapką na myszy” być może, w którą klient da się złapać jest być może odwrotnością produkcji. Tak, np. wszędzie są zegary, wszędzie produkty działają na pilota. A w komputerze domowym jest szereg funkcji, których się nie wykorzystuje, a które kosztują. Z drugiej strony powstaje produkt luksusowy, który nie ma swoich substytutów na rynku. W tej orientacji prowadzone są badania związane z rozwojem produktu nowego. W tej orientacji marka nie jest znana. W zamiarze pojawia się marka handlowa. Stosuje się tu reklamę, kredyty. Kreowane są też kanały zbytu łączące hurt z detalem. Pojawia się sprzedaż z palet (dyscount).


(…)

…. I tak rozwijany jest sponsoring i event czyli impreza masowa. Nośnikiem sprzedaży staje się internet.
Strategie
Środki i sposoby ich wykorzystywania
Procedury związane z realizacją misji.
Dostosowywanie popytu i podaży w czasie.
Podział strategii rozwoju (gdy firma się rozwija) np. na 100%
funkcjonalne (marketingowe/konkurencji) operacyjne (patrz: 4P) 7 i 8 w usługach od 1 roku.

... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz