Zasady rozrachunku kosztów

Nasza ocena:

5
Pobrań: 42
Wyświetleń: 714
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zasady rozrachunku kosztów - strona 1

Fragment notatki:

Zasady rozrachunku kosztów Tylko koszty zwykłej działalności operacyjnej są przedmiotem tzw. rachunku kosztów. Księgowanie kosztów :
w pierwszej kolejności księguje się koszty na kontach kosztów w układzie rodzajowym. Jeżeli nie stosuje się innych faz rozliczenia kosztów, to koszty wg rodzajów przenosi się w całości na koniec roku obrotowego na konto „Wynik finansowy”.
W rozwiniętym wariancie rachunku kosztów ponoszone przez jednostkę koszty zwykłej działalności operacyjnej są ujmowane w 3 podstawowych układach (rodzajowym, podmiotowym, kalkulacyjnym). w przypadku zastosowania wariantu rozwiniętego, stanowiącego podstawę sporządzenia kalkulacyjnego rachunku zysków i strat rachunek kosztów jednostki wytwarzającej produkty składa się z następujących faz:
ewidencja kosztów wg rodzajów
rozliczanie kosztów rodzajowych na miejsca powstawania, z uwzględnieniem rozliczeń międzyokresowych, kosztów zakupu i sprzedaży „Rozliczenia międzyokresowe kosztów”
przeniesienie z rozliczeń międzyokresowych części kosztów przypadających na bieżący okres sprawozdawczy
rozliczenie innych kosztów, ustalenie kosztów produkcji i kosztów zarządu
obliczanie kosztów jednostkowych
sprawozdawczość z dziedziny kosztów
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz