Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 8

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 707
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 8 - strona 1 Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 8 - strona 2 Zarządzanie wiedzą i ochrona własności intelektualnej - wykład 8 - strona 3

Fragment notatki:

Wykład 8
KM prowadzi do:
I grupa korzyści:
-wewnątrz przeds. przyczynia się do wzrostu jego efektywności, głównie poprzez skrócenie czasu wykonywanej pracy, podejmowania decyzji i eliminowanie duplikowania działań
-możliwość pojawienia się sytuacji w której problemy danej komórki zostały już rozwiązane gdzie indziej, co prowadzi do oszczędności czasu i wzrostu szybkości funkcjonowania organizacji
-pobudzenie pracowników do bardziej aktywnego myślenia o potencjalnych usprawnieniach , co umożliwia bardziej efektywnych metod pracy
-organizacja spotkań i wykorzystanie platformy komputerowej, co umożliwia szybsze znajdowanie informacji i przyśpiesza proces decyzyjny
-systemy zarzadzania wiedzą postrzegane były jako narzędzia kapitalizujące wiedzę wprowadzaną w firmie jednocześnie uzależniające ją od konkretnych ludzi co jest ważne gdy specjaliści odchodza z firmy
II grupa korzyści z KM
-zarządzanie wiedza dostarcza informacji o otoczeniu zwłaszcza o klientach i konkurencji pozwala skutecznie reagować na potrzeby rynku o tym samym oddziaływać na stronę przychodową przedsiębiorstw
-korzyści płynące z gromadzenia wiedzy o potrzebach i zachowaniach klientów, unikanie powtórnych błędów
-mozliwość dopracowania istniejących produktów i rozwijania nowych zgodnie z oczekiwaniami rynku
-plany sprzedazy bardziej trafione o długofalową strategie rozwoju łatwiejsza do realizacji
-zarządzanie wiedzą o procesach sprzedaży na poziomie strategii marketingowej to szansa skuteczniejszego…..
III grupa korzyści
-kapitalizacja wiedzy i ułatwienie dostępu do niej to także rozwój kompetencji pracowników w zakresie organizacji własnej pracy i oddziaływania na innych pracowników
Modele zarządzania wiedzą:
Literatura przedmiotu wyróżnia trzy głónwe podejścia do zarządzania wiedzą:
Model japoński(systemowy) spirali wiedzy
Jest efektem badań dwóch Japończyków: Nonaki i Takeuchiego, którzyna początku lat 90 opracowali model „spirali wiedzy”. Zarządzanie wiedzą na zasadzie „spirali” to powtarzający się cykl czterech procesów konwersji wiedzy:
-internalizacji- zmiany wiedzy cichej(ukrytej) w wiedzę cuchą( ukrytą)
-socjalizacja- zmiana wiedzy cichej(ukrytej) w wiedzę formalna (dostępna)
-eksternalizacja- zmiany wiedzy formalnej(dostępnej) w wiedzę formalna(dostępną)
-kombinacji - zmiana wiedzy formalnej(dostępnej) w wiedzę cichą(ukrytą)
Model japoński, model kreowania wiedzy w org. Jest to najbardziej nowatorskie podejście bazujące na „spirali wiedzy”. Model ten zakłada konwersję wiedzy ukrytej w wiedzę jawną, łatw do weryfikacji, rozpowszechnioną lub powielania.
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz