To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wyklad 12
KM - proces zarządzania wiedzą można uogólnić do procesu:
Tworzenia wiedzy czyli szukania powiązań między informacjami i kreowanie reguł i zasad
Wydobywania wiedzy, czyli nadania jej postaci osiągalnej przez innych
Wizualizacji wiedzy, czyli zapewnienia optymalnej komunikatywności poprzez np. przygotowanie standardów w opisie dostępu do wiedzy
Wykorzystania wiedzy, czyli nakierowania na wykonanie konkretnych zadań
Wymiary zarządzania wiedzą:
Technologie
Procesy
Ludzie
Wartość, jako wypadkowa technologii, procesów i ludzi
Procesy składowe KM:
Identyfikacja potrzeby strategicznej dla określonej wiedzy
Identyfikacja luki wiedzy, jaka jest ilościowa lub jjakościowa rozbieżność między wiedzą dostępną w organizacji a wiedzą potrzebną
Redukcja luki wiedzy poprzez usunięcie wiedzy przestarzałej, wytworzenie nowej, udoskonalenie już istniejącej, pozyskanie wiedzy z zewnątrz
Rozpowszechnienie i zastosowanie dostępnej wiedzy
Wymogi KM wg Grudzewskiego:
Musi mieć charakter kompleksowy
Musi zmieniać aktywa intelektualne organizacji w wynik ekonomiczny
Musi być wspierana przez 4 czynniki: przywództwo, kulturę organizacyjną, technologię i system pomiarowy
Musi łączyć ze sobą ludzi, a dokładniej tych, którzy posiadają wiedzę z tymi, którzy jej potrzebują
Musi być hybrydowym połączeniem ludzi i technologii
Musi kreować sieć
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)