To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Wykład 11.04.2013
Podejście procesowe(praktyczne)
Proces tworzenia wiedzy (konwledgegeneration)
Nabywanie (acquisition)
Ośrodki tworzenia wiedzy (dedicated resources)
Łączenie (fusion)
Adaptacja (adaptation)
Tworzenie sieci (networks)
Proces kodyfikacji wiedzy knowledge codification)
Podstawowy problem: utrata wartości wiedzy
Proces transferu wiedzy
Transfer=transmisja + absorpcja (i używanie)
Kluczowe procesy zarządzania wiedzą:
Lokalizowanie
Zachowanie
Wykorzystanie
Dzielenie się i rozpowszechnianie
Rozwijanie
Pozyskiwanie wiedzy
Model badawczy procesów i strategii zarządzania wiedzą Proces zarządzania wiedzą w przedsiębiorstwie (nie zdążyłam przerysować schematu)
Dwa wymiary KM w podejściu procesowym:
W wymiarze strategicznym zarządzanie wiedzą to sztuka budowania organizacji opartej na wiedzy i otwartej na wiedzę, integrująca ludzi, technologię oraz kulturę organizacyjną wokół efektywnego wykorzystania wiedzy,
W wymiarze operacyjnym zarządzanie wiedzą to proces, który polega na tworzeniu wiedzy formalnej, możliwej do wyartykułowania oraz cichej, bardzo trudnej do wyrażenia oraz przetworzeniu, gromadzeniu, ochronie oraz praktycznym wykorzystaniu do realizacji celów organizacji
Zarządzanie wiedzą w praktyce
Zarządzanie wiedzą to nowy interdyscyplinarny model biznesowy, obejmujący swoim zakresem nie tylko nauki ekonomiczne i zarządzanie, ale również technologie informacyjne i telematyke, socjologię, lingwistykę, czy zagadnienia z zakresu psychologii.
Telematyka-lokacja, zarządzanie zleceniami, oprogramowanie dla transportu, rozwiązania telekomunikacyjne, informatyczne, informacyjne
!! EGZ !! Zarządzanie wiedzą biznesową - 4 typy:
Wiedza o tym co wiemy: przechowywanie, udostępnianie i przekazywanie wiedzy; narzędzia: benchmarking, wspólnoty praktyków
Wiedza o tym czego nie wiemy: odkrywanie wiedzy ukrytej; narzędzia: B+R, badania rynku, gromadzenie informacji o konkurentach
Niewiedza o tym co wiemy: odkrywanie wiedzy ukrytej; narzędzia: mapy wiedzy, audyt, szkolenia, sieci współpracy
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)