To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
WYKŁAD VII
Elementy programu restrukturyzacji:
Główne cele- co w wyniku programu chce się osiągnąć.
Charakter restrukturyzacji- co chcemy zrobić.
Zalecenia mian i przekształceń w podstawowych obszarach przedsiębiorstwa Analiza makro- i mikroekonomiczna firm najczęściej dotycząca:
Działalności operacyjnej
Systemu organizacji zarządzania
Zasobów przedsiębiorstwa (niematerialne i materialne)
Finanse
Zmiana struktury własności…
Określenie spodziewanych efektów zmian
Przychody, koszty, wynik finansowy.
Możliwości i ograniczenia programu (ryzyko związane z wdrożeniem zmian)
Fazy rozwoju rynku. Nazwa fazy mówi o podstawowym czynniku rozwoju przedsiębiorstwa.
Każda faza będzie badana pod względem:
Struktury systemu zarządzania.
Systemu wynagradzania pracowników.
Systemu premiowania kadry kierowniczej.
Pozycji klienta.
Faza efektywności.
Charakteryzuje się:
Popyt przewyższa podaż, sytuacja korzystna dla przedsiębiorstwa bo nie ma problemu ze zbytem. W gospodarce światowej miała ona miejsce do lat 30-tych. Obecnie w gospodarce rynkowej może się ona jedynie powtarzać krótkotrwale. Jest to tzw. Rynek producenta czyli producent ma uprzywilejowana sytuację. Gdy nie ma bariery w zbycie a firma umiejętnie zwiększa produkcje i sprzedaż to uzyskuje efekty skali. Obecnie tylko w niektórych dziedzinach sytuacje e mogą się zdarzyć. Klient stoi w kolejce.
Faza jakości- następuje przełom jeśli chodzi o reakcję konsumenta. Gdy już ilościowo podaż zaspokoi popyt. Klient zaczyna patrzyć na towar który chce kupić, zaczyna zwracać uwagę na jakość. Przedsiębiorstwa zaczynają produkować towar lepszej jakości. Jeśli konsument zaczyna patrzyć na kupowane towary czy usługi w sensie użyteczności wchodzimy w fazę jakości. Rynek zmienia się z rynku producenta na rynek klienta. Jeśli towary nie spełniają wymogów klienta wybiera on produkty innego producenta. Na rynku jest mało tandety, bo następuje jej szybka eliminacja. Musi zmienić się system wynagradzania - nie może premiować pracownika za ilość wykonanych towarów tylko za jakość tego co zrobił. W fazie efektywności premiowało się kadrę za wykonanie planu ilościowego. W tej fazie premiuje się kadrę za obniżenie kosztów reklamacji i lepiej wykonany produkt. Pracownik który ma myśleć o innowacjach czuje potrzebę wymiany zdań z innymi pracownikami i z szefem, musi mieć lepszy kontakt z nimi. Struktura zarządzania zmienia się tak, że ułatwia mu się kontakt z szefem i podejmowanie działań innowacyjnych. (od lat 90 wystąpił w Polsce rynek konsumenta)
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)