Marketing - to proces społeczny i zarządczy mający na celu dążenie do jak najlepszego zaspokojenia potrzeb partnerów wymiany (konsumentów,partnerów, biznesowych itp. Potrzeby konsumentów - definiowane są w procesie badań marketingowych
W marketingu decyduje - marka Zarządzanie marketingowe - to proces planowania, organizowania, motywowania, kontrolowania, którego celem jest realizacja zadań stojących przed organizacją.
Odczucie pewnego braku to - Potrzeba
Zdolność produktu do całkowitego zaspokojenia potrzeb nabywcy to - Wartość Marketingu
Marketing społeczny- organizacja oprócz realizacji celów własnych i zaspokojenia potrzeb powinna zadbać o szeroko pojęte interesy społeczne ( środowisko naturalne, niedobór surowców, potrzebujące jednostki )
Marketing szeptany - zwany też marketingiem plotki nazywa się specjalne działanie marketingowe, które mają na celu dotarcie z przekazem marketingowym do odbiorcy za pośrednictwem bezpośredniego i specyficznego przekazu ustnego. To umiejętne i przemyślane wykorzystanie kontaktów międzyludzkich do strategii marketingowych.
Prosument - to aktywny wymagający konsument, który posiada wiele informacji na temat interesujących go marek i chętnie dzieli się swoją opinią z innymi konsumentami a także przedsiębiorcami
Calimeromarketing - marketing właściwy dla małych i średnich przedsiębiorstw
Segmentacja rynku - to proces identyfikacji i wyboru jednorodnych grup klientów, wymagających odmiennych strategii, działań marketingowych, w celu oddziaływania na ich zachowania nabywcze.
Marketing masowy - używanie niemal tych samych produktów, cen sposobów dystrybucji i polityki komunikacji w stosunku do wszystkich konsumentów.
Marketing segmentacyjny - dostrzega, że nabywcy różnią się między sobą potrzebami, sposobem postrzegania ofert i zachowaniami. Firma próbuje wyodrębnić szerokie segmenty które tworzą rynek.Dopasowanie oferty do potrzeb jednego lub kilku segmentów rynku.
Marketing niszowy - podział rynku i adaptacja oferty firmy tak aby ściśle odpowiadała ona potrzebom jednego podsegmentu w którym zazwyczaj panuje niewielka konkurencja.
Mikrootoczenie - to siły z bliskiego otoczenia firmy wpływające na jej zdolność obsługiwania klientów: sama firma, dostawcy, kanały dystrybucji, rynki klientów, konkurenci i inne podmioty rynku. Elementy mikrootoczenia:- przedsiębiorstwo -dostawcy - są ważnym ogniwem w ogólnym systemie dostarczenia wartości dla klientów. Są one źródłem zasobów potrzebnych firmie do produkcji dóbr i usług. -pośrednicy marketingowi : pośrednicy sprzedaży(hurtownicy detaliści), firmy zajmujące się fizyczną dystrybucją,agencje usług marketingowych (agencje reklamowe,konsultanci marketingowi), pośrednicy finansowi (banki, towarzystwa kredytowe, towarzystwa ubezpieczeniowe)
(…)
…, agencji rządowych i grup nacisku które wspólnie wywierają wpływ i nakładają ograniczenia na organizacje i osoby w danym społeczeństwie
Otoczenie kulturowe -podstawowe wartości kulturowe -wtórne ( przesunięcie wartości kulturowych) postrzeganie samych siebie, postrzeganie inncyh, poglądy na organizacje, na społeczeństwo, przyrodę, kosmos Marketing mix - jest to kompozycja marketingowa czyli takie elementy…
….
Materiały kreujące tożsamość firmy : logo, materiały biurowe, broszury, wizytówki ,budynki Event - firmy skupiają uwagę na nowych produktach organizując specjalne imprezy np. konferencje prasowe o których powinna się dowiedzieć publiczność docelowa Lobbing - kontakt z ustawodawcami i urzędnikami państwowymi w celu przekonywania ich do uchwalenia lub odrzucenia określonych relacji prawnych i p[rzepisów…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)