To tylko jedna z 13 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zarządzanie marketingowe 1. Pojęcie i wymiary zarządzania. 2. Struktura zarządzania przedsiębiorstwem (rys.). 3. Przedmiot i funkcje marketingu. 4. Naczelne zasady i główne zadanie marketingu. 5. Proces marketingu (rys.). 6. Pojęcie i składniki zarządzania marketingowego. 7. Zakres i umiejscowienie zarządzania marketingowego. 8. Strategiczny i operacyjny wymiar zarządzania marketingowego. 9. Treść strategii marketingowej (rys.). 10. Sposoby postępowania jako element strategii marketingowej. 11. Opracowywanie strategii marketingowych. 12. Wdrażanie strategii marketingowych. 13. Decyzje marketingowe podejmowane przy opracowywaniu strategii marketingowych. 14. Miejsce strategii marketingowych w strukturze strategii przedsiębiorstwa. 15. Konflikt i zgodność między strategiami (rys.). 16. Proces zarządzania marketingowego. 17. Proces zarządzania marketingiem (rys.). 18. Misja przedsiębiorstwa. 19. Rynek przedsiębiorstwa (pojęcie i wymiary). 20. Przedmiotowy wymiar rynku. 21. Podmiotowy wymiar rynku. 22. Przestrzenny wymiar rynku. 23. Pole rynkowe i strategiczne jednostki biznesu. 24. Cechy, liczba i rodzaj strategicznych jednostek biznesu. 25. Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach o zróżnicowanej działalności marketingowej. Zarządzanie jest twórczym procesem, obejmującym formułowanie wizji rozwoju i funkcjonowania firmy oraz jej urzeczywistnianie przez odpowiednie oddziaływanie na otoczenie i zatrudnionych w przedsiębiorstwie ludzi. Wymiary zarządzania 1. Przedmioty zarządzania (poszczególne dziedziny zarządzania wyodrębnione ze względu na charakter podstawowych procesów gospodarczych i zasobów tworzących przedsiębiorstwo). 2. Funkcje zarządzania (powtarzalne, typowe fazy, wyodrębnione w każdym procesie zarządzania, bez względu na jego przedmiot); 3. Stopień konkretyzacji decyzji i działań (koncentracja na wskazywaniu ogólnych kierunków lub szczegółowych sposobów realizacji wybranych celów). Struktura zarządzania przedsiębiorstwem Przedmiot marketingu: organizacje i procesy zorientowane na zaspokojenie potrzeb i pragnień jednostek lub grup. Funkcje marketingu: logistyczne (tworzenie kanałów dystrybucji); informacyjne (informowanie o rynku, promowanie firmy); kreacyjne (inspirowanie do tworzenia nowych i rozwijania aktualnych produktów); organizacyjne (planowanie, koordynowanie i korygowanie procesów zachodzących między organizacją a otoczeniem). Naczelna zasada marketingu dążenie do realizacji ekonomicznych celów przedsiębiorstwa przez zadowolenie klienta. Główne zadanie marketingu zastosowanie najwłaściwszej w konkretnej sytuacji strategii wejścia na rynek już istniejący lub
(…)
…
marketingowych, jak i w sferze ich realizacji.
Strategiczny i operacyjny wymiar
zarządzania marketingowego
Rozgraniczenie decyzji strategicznych i operacyjnych ma charakter względny. Strategiczny wymiar
decyzji nie jest bowiem związany z jej wagą (znaczeniem) i czasowym horyzontem oddziaływania,
lecz ze stopniem złożoności sytuacji decyzyjnej, w której należy ustalić optymalny sposób realizacji
założonego celu…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)