To tylko jedna z 13 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Zarządzanie marketingowe Pojęcie i wymiary zarządzania.
Struktura zarządzania przedsiębiorstwem (rys.).
Przedmiot i funkcje marketingu.
Naczelne zasady i główne zadanie marketingu.
Proces marketingu (rys.).
Pojęcie i składniki zarządzania marketingowego.
Zakres i umiejscowienie zarządzania marketingowego.
Strategiczny i operacyjny wymiar zarządzania marketingowego.
Treść strategii marketingowej (rys.).
Sposoby postępowania jako element strategii marketingowej.
Opracowywanie strategii marketingowych.
Wdrażanie strategii marketingowych.
Decyzje marketingowe podejmowane przy opracowywaniu strategii marketingowych.
Miejsce strategii marketingowych w strukturze strategii przedsiębiorstwa.
Konflikt i zgodność między strategiami (rys.).
Proces zarządzania marketingowego.
Proces zarządzania marketingiem (rys.).
Misja przedsiębiorstwa.
Rynek przedsiębiorstwa (pojęcie i wymiary).
Przedmiotowy wymiar rynku.
Podmiotowy wymiar rynku.
Przestrzenny wymiar rynku.
Pole rynkowe i strategiczne jednostki biznesu.
Cechy, liczba i rodzaj strategicznych jednostek biznesu.
Zarządzanie marketingowe w przedsiębiorstwach o zróżnicowanej działalności marketingowej.
Zarządzanie jest twórczym procesem, obejmującym formułowanie wizji rozwoju i funkcjonowania firmy oraz jej urzeczywistnianie przez odpowiednie oddziaływanie na otoczenie i zatrudnionych w przedsiębiorstwie ludzi.
Wymiary zarządzania Przedmioty zarządzania (poszczególne dziedziny zarządzania wyodrębnione ze względu na charakter podstawowych procesów gospodarczych i zasobów tworzących przedsiębiorstwo).
Funkcje zarządzania (powtarzalne, typowe fazy, wyodrębnione w każdym procesie zarządzania, bez względu na jego przedmiot);
Stopień konkretyzacji decyzji i działań (koncentracja na wskazywaniu ogólnych kierunków lub szczegółowych sposobów realizacji wybranych celów).
Struktura zarządzania przedsiębiorstwem Przedmiot marketingu: organizacje i procesy zorientowane na zaspokojenie potrzeb i pragnień jednostek lub grup.
Funkcje marketingu:
logistyczne (tworzenie kanałów dystrybucji);
informacyjne (informowanie o rynku, promowanie firmy);
kreacyjne (inspirowanie do tworzenia nowych i rozwijania aktualnych produktów);
organizacyjne (planowanie, koordynowanie i korygowanie procesów zachodzących między organizacją a otoczeniem).
Naczelna zasada marketingu
(…)
… decyzji strategicznych i operacyjnych ma charakter względny. Strategiczny wymiar decyzji nie jest bowiem związany z jej wagą (znaczeniem) i czasowym horyzontem oddziaływania, lecz ze stopniem złożoności sytuacji decyzyjnej, w której należy ustalić optymalny sposób realizacji założonego celu.
Etapy rozwiązywania problemów decyzyjnych:
wyodrębnienie najważniejszych zmiennych, nazywanych strategicznymi…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)