zarządzanie kadrami, polityka personalna

Nasza ocena:

5
Pobrań: 91
Wyświetleń: 868
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
zarządzanie kadrami, polityka personalna - strona 1 zarządzanie kadrami, polityka personalna - strona 2 zarządzanie kadrami, polityka personalna - strona 3

Fragment notatki:


ZARZĄDZANIE KADRAMI - obejmuje ogól technik, narzędzi i procedur stosowanych do ukształtowania załogi sprawnie realizującej cele organizacji
POLITYKA PERSONALNA - koncepcja na podstawie której zarządza się kadrami
Polityka personalna w firmie jest podstawą długookresowych działań, które związane są ze strategią firmy. Niekiedy całe działanie kierownicze firmy nazywa się funkcją personalną firmy . CECHY POLITYKI PERSONALNEJ
Pozyskanie odpowiednich pracowników.
Utrzymanie ich w organizacji i właściwe ich wykorzystanie
Rozwój ich kwalifikacji i umiejętności wraz z rozwojem całej organizacji (wykreowanie właściwego pracownika).
Pożądane cechy pracowników efektywny, zdyscyplinowany, wszechstronny, dyspozycyjny, emocjonalnie związany z firmą, kompetentny, fachowiec
umiejętność współpracy w zespole
innowacyjność, twórczość, przedsiębiorczość, umiejętność podejmowania sensownego ryzyka, umiejętność proponowania zmian i szybkie dostosowywanie się do tych zmian
CELE POLITYKI PERSONALNEJ (wynikające z transformacji):
Związane z restrukturyzacją - restrukturyzacja to zmiana w sferze zatrudnienia (informatycy, wizarzyści); rynek klienta zmusza nas do zmian. Cele te dotyczą: zmiany „rynku producenta na rynku klienta” : oznacza to, że nie wystarczy tylko umieć produkować, ale i rozpoznać upodobania i gusty klientów, poznać ceny konkurentów. Najpierw badamy rynek, równolegle wzmacniamy sferę poprodukcyjną w takim obszarze jak promocja, reklama, sprzedaż, serwis zmiany „rynku pracownika na rynku pracodawcy” : sprowadza się do staranniejszego dobrania kadr; cała procedura związana z dokumentacją, ankiety ekonomiczny przymus bycia efektywnym : oznacza dla firm przede wszystkim konieczność dysponowania niezbędnymi systemami diagnozy kondycji finansowej i wczesnego ostrzegania. Musimy rzeczywistość badać, prognozować i planować. Musimy rozważnie dobierać partnerów, kontrahentów i zawierać umowy, dysponować ekspertami z zakresu finansów i podatków, trzeba wykształcić rachunkowość zarządzą. Związane z profesjonalizacją działań - jej powodzenie uzależnione jest od przeprowadzenia szeregu różnych działań, jak np. określenie wymogów kompetencyjnych poszczególnych stanowisk na miarę współczesnych potrzeb. Trzeba przeprowadzić diagnozę stanu aktualnego, opracować, uzgodnić i realizować programy działań w zakresie doboru ludzi do stanowisk, wymiany, zwolnień, rozwoju zawodowego, motywacji, komunikacji i systemu oceny. Wraz ze wzrostem profesjonalizacji należy uwzględnić zwiększone oczekiwania pracowników organizacji. Związane ze wzrostem konkurencyjności

(…)

… się takie zagadnienia jak rotacja pracy, rozszerzenie i wzbogacenie pracy
Drugim kierunkiem nowych trendów jest koncepcja strategicznego zarządzania personelem.
W myśl tej idei dyrektor ds. zarządzania ludźmi musi uczestniczyć w opracowaniu ogólnej strategii firmy, kieruje procesami komunikacji zewnętrznej i wewnętrznej.
Kolejnym trendem jest tzw. kontroling personalny, który stanowi system wczesnego ostrzegania
… jest dodatkowo:
- wynagradzanie pracowników i kreowanie efektywnej polityki płac
umiejętne rozwiązywanie konfliktów
zawieranie układów zbiorowych pracy

… ludzkie to zasób strategiczny firmy, czyli taki, który pozwoli uzyskać przewagą konkurencji. Zasób ludzki to czynnik nieograniczony - można go wzbogacać, rozwijać w różnych kierunkach.
ETAPY ROZWOJU ZARZADZANIA KADRAMI
Przełom XIX i XX w. zwany okresem efektywnego wykorzystania ludzi. Najważniejsze było: wydajność, pracownicy otrzymywali normy pracy, motywowano ich za pomocą bodźców materialnych…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz