Zachowania organizacyjne, Wykład 9 (sem II)

Nasza ocena:

5
Pobrań: 14
Wyświetleń: 980
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zachowania organizacyjne, Wykład 9 (sem II) - strona 1

Fragment notatki:

Skrzypek, Zachowania organizacyjne, Wyklad 9- ostatni, (sem II)
Konflikt to sprzeczność lub przynajmniej niezgodność, przekonań, zamierzeń lub działań, sprzeczność która komuś w czymś przeszkadza- jako taka wymaga usunięcia lub złagodzenia jej skutków. Można rozumieć jako: niezgodność, czyli wzajemnie wykluczenie się określonych celów; działanie społ. Polegające na takich interakcjach jak walka, rywalizacja, współzawodnictwo; psychiczne napięcie związane z odczuwaniem antagonizmu między stronami. Konflikt jako proces społ(etapy): 1.pojawienie się sprzeczności przekonań, zamierzeń lub działań między określonymi podmiotami społ. 2.uświadomienie sobie tych sprzeczności przez jedną lub dwie str. Tego konfliktu co jest przyczyną napiecia psychicznego 3.podjęcie działań zmierzających do usunięcia sprzeczności 4.rezultaty-zawieszenie konfliktu w czasie lub jego kontynuowanie. Rodzaje konfliktów: 1.potencjalny- zatrzymał się na pierwszym etapie 2.realny- obejmuje wszystkie etapy 3.przewlekły(zimny)- umiarkowane emocje stron konfliktu utrzymujące się przez dłuższy czas, stosunki są konfrontacyjne ale nikt nie wnosi nowych zmian 4.ostry(gorący)- intensyfikacja działań konfrontacyjnych którym towarzyszą silne emocje i jest zwykle krótkotrwały i przechodzi w fazę konfliktu ukrytego 5.jawny- str. Nie mają żadnych zahamowań przed ujawnieniem sytuacji konfliktowej 6.ukryty- str. Ukrywają stan konfliktu przed otoczeniem. Źródła konfliktów: kulturowe, strukturalne, funkcjonalne, osobowościowe. Skutki konfliktów(zależą od sposobu rozwiązania konfliktu): zwycięstwo lub porażka jednej ze str., obustronna porażka, obustronne zwycięstwo. Strategie prezentowane prze str. konfliktu: współpraca(podejście poszukujące wygranej dla obu str., wysoki stopień zdecydowania w dażeniach do celu, wysoki stopień gotowości do współpracy), unikanie(strony wycofują się z konfliktu, niski stopień gotowości do współpracy, niski stopień dążenia do celu). ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz