Zachowania organizacyjne-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 392
Wyświetleń: 1288
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Zachowania organizacyjne-opracowanie - strona 1 Zachowania organizacyjne-opracowanie - strona 2 Zachowania organizacyjne-opracowanie - strona 3

Fragment notatki:

Zachowania Organizacyjne
Literatura zalecana - uzupełniająca
Strealu J - Psychologia, rola Hierarchi (GWP) (2000)
Aroston E. - Człowiek Istotą Społeczną
Schultz D, Schultz S. - Psychologia a wyzwania dzisiejszej pracy
Cialdini P - Wywieranie wpływu na ludzi, teoria i praktyka. (GWP), Gdańsk.
Stójka W. - Wywieranie wpływu przez grupy, Psychologia relacji (GWP)(1999)
Wprowadzenie ORG.: Wykład nr.2
Przedmiotem nauk o zachowaniu w organizacji jest systematyczne badanie postaw i działań ludzi w obrębie organizacji:
- zachowania
- postawy
Podstawy teoretyczne i związki z innymi dyscyplinami:
Psychologia (uczenie się, osobowość, postrzeganie, przywództwo, motywacja, zadowolenie z pracy, stres, podejmowanie decyzji
Socjologia (dynamika grupy, projektowanie zespołów, kultura organizacyjna, teorie i struktura grup formalnych, komunikacja, pozycja, władza, konflikt)
Psychologia Społeczna - (zmiana rozumienia, zmiana postaw, grupowe procesy podejmowania decyzji, zaspokajanie indywidualnych potrzeb przez grupę)
Antropologia - (różnica w wartościach, postawach i zachowaniach ludzi w różnych rodzajach organizacji - ludzie innej narodowości nie rozumieją wszystkich gestów i czasem je źle interpretują)
Politologia - (konflikty, podział władzy, wykorzystywania władzy)
CELE NAUKI O ZACHOWANIACH ORGANIZACYJNYCH
Wyjaśnienie (rzeczy)
Przewidywanie (możliwości występujących..)
Sprawowanie kontroli (umiejętności kontroli)
CZYNNIKI WPŁYWAJĄCE NA SPOSÓB DZIALANIA I SUKCES
1. Twarde:
- czynniki materialne
- czynniki techniczne
- czynniki finansowe
- czynniki struktury org. 2. Miękkie
- ludzie i ich kompetencje
- umiejętności
- możliwości o relacje między nimi
- wzory i wartości
- normy i pragnienia
Coraz Większy Nacisk Kładzie Się Na Zasoby Ludzkie
POJECIE ORGANIZACJI
Organizacja - zaplanowana koordynacja aktywności pewnej liczby osób dla osiągniecia wspólnego celu przez podział pracy i funkcji oraz dzięki hierarchi władzy i odpowiedzialności
CHARAKTERYSTYKA ORGANIZACJI
Celowy, planowy i świadomy charakter jej zadań
Wewnętrzny układ - ład organizacyjny, struktura organizacyjna, wartości, normy, zasady regulujące, zewnętrzne i wewnętrzne zachowania członków organizacji
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz