Wykład - XNA Software Development Kit Wprowadzenie do gier 3D

Nasza ocena:

3
Wyświetleń: 609
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - XNA Software Development Kit Wprowadzenie do gier 3D - strona 1 Wykład - XNA Software Development Kit Wprowadzenie do gier 3D - strona 2 Wykład - XNA Software Development Kit Wprowadzenie do gier 3D - strona 3

Fragment notatki:

Wprowadzenie do programowanie gier dr Grzegorz Filipczyk
Wykład 6
XNA Software Development Kit Wprowadzenie do gier 3D
Grafika 3D
W rzeczywistości, grafika 3D, to tylko iluzja uzyskiwana poprzez wyświetlanie płaskich obrazów 2D na monitorze komputera, ekran telewizyjny lub telefon Komputerowo generowane obrazy, które dają złudzenie głębi i perspektywy, ale w rzeczywistości, są to wyświetlane płaskie obrazy 2D Obiekt 3D jest budowany z trójkątów, które mają wspólne wierzchołki i krawędzie
W ten sposób można tworzyć proste bryły, albo - jeśli siatka jest dostatecznie gęsta - dobrze przybliżać skomplikowane obiekty
Każdy trójkąt składa się z trzech wierzchołkach
Każdy z trójkątów musi zostać opisany poprzez podanie współrzędnych każdego z wierzchołków
Dodatkowo wierzchołek może być opisany poprzez podanie innych danych (np. kolor) Grafika 3D Wektory
Wektor jest to pewien zbiór liczb rzeczywistych, zawierający n - elementów
Wektor może opisywać punkt lub kierunek w przestrzeni
gdzie n = 2 dla grafiki 2D
n = 3 dla grafiki 3D
n = 4 dla ? W XNA występują trzy struktury pozwalające na reprezentowanie wektorów public struct Vector2 : IEquatable public struct Vector3 : IEquatable public struct Vector4 : IEquatable W programie obiekty struktur Vector3 i Vector4 mogą reprezentować punkt w przestrzeni 3D lub kierunek z wielkości
Jeśli wektor zostanie wykorzystany do określenia pozycji wierzchołków trójkąta, stanowi punkt w przestrzeni
Jeśli wektor jest używany do przechowywania prędkość obiektu, reprezentuje on kierunek i wielkość. Wielkość wektora jest powszechnie określany jako długość wektora i można ją uzyskać za pomocą właściwości public float Length () Wektor jednostkowy lub wersor to dowolny wektor o długości jeden
Wektor dowolnej długości może być podzielony przez jego długość tak, by stał się wektorem jednostkowym. Operacja ta znana jest jako normalizacja wektora
public void Normalize () Operacje na wektorach:
dodawanie wektorów
odejmowanie wektorów
mnożenie wektora przez skalar
wektor odwrotny
iloczyn skalarny wektorów A • B = | A | • | B | • Cos (θ) iloczyn wektorowy Wektory struktura Vector3
Pola X float - składowa X wektora Y float - składowa Y wektora Z float - składowa Z wektora Grafika 3D Macierze


(…)

… przez urządzenia działające pod kontrolą systemu Windows Phone 7, konsolę Xbox 360 oraz komputery PC z systemem Windows wyposażone w karty graficzne oferujące wsparcie dla DirectX 9 oraz Shader Model 2.0 lub wyższy Sprzęt a obsługa grafiki The HiDef Profile
Model ten został zaprojektowany dla systemów, które zapewniają bardziej zaawansowane możliwości graficzne
Ogranicza to liczbę platform i systemów…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz