To tylko jedna z 3 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Polski reżim polityczny:
Polska realizuje założenia parlamentaryzmu gabinetowego, b. duże są uprawnienia premiera. Powszechny, bezpośredni wybór prezydenta. Uprawnienia prezydenta: *inicjatywa ustawodawcza *ma prawo veta ustawodawczego z wyjątkiem ustawy budżetowej * ma prawo rozpisania przedterminowych wyborów parlamentarnych *veto prez. może zostć odrzucone większością 3.5 głosów *jest zwierzchnikiem sił zbrojnych * odgrywa istotną rolę w polityce zagranicznej * ma prawo zwoływania rady gabinetowej - rządu w pełnym składzie.
Marketing polityczny - zespół działań mających na celu promocję określonej inicjatywy polit. Opiera się na prezentacji celów, działań inicjatora i korzyści jakie odniosą jego stronnicy. ≠ Propaganda
Współczesny market. polit. to są 3 sfery:
TV - podstawowa arena na kt. można zareklamować kandydata, przedstawić swoje poglądy;
Sondaże opinii publicznej - mają dostarczyć infor. czego społ. oczekuje;
Reklama - program polityczny, kampania, kandydat jest tow. tak jak proszek or czekolada.
Strategie w market. polit. Są dwa podst. cele:
☼ kampania zorientowana na wygraną
☼ kampania zorientowana na popularyzację /samo zaistnienie na estradzie polit./
Kampanie w market. polit. powinny być prowadzone wg. 4 zasad:
♀ Spójności - między formą a treścią w ramach kampanii. Musi istnieć spójność między metod. a społ.;
♀ Wprowadzania zmian w porównaniu z poprzednimi kampaniami /np. zmiana syt. polit., ale te zmiany muszą być wyważone aby nie naruszały zasad spójności. Muszą być lojalni z poprzednią kampanią, programem partyjnym;
♀ Minimalnej różnicy - przedstawić kandydata w jak najlepszym świetle, ale należy zrobić to w sposób umiarkowany, aby nie zrobić z niego ideału. Należy znaleźć jakąś cechę;
♀ Maksymalnego bezpieczeństwa - unikanie w trakcie kampanii trudnych syt. /nie podawać fałszywych inform. - Kwaśniewski - wykształcenie. Nie zatajać faktów i nie robić zakłamań/.
Market. polit. może być adresowany do 4 grup:
► bierny elektorat - do ludzi kt. tradyc. głosują na daną partię - aby podtrzymywał swoją decyzję;
► przejęcie elektoratu - odciągnięcie od poprzedniego kandydata;
► polityczne dziewice - przekonać ludzi, którzy nie głosowali na daną partię przedtem,
► walka o niezdecydowanych - ludzie deklarujący udział w wyborach ale mają preferencji.
Prawdziwy market. polit. powinna poprzedzać kampania fokusowa. - poznanie skojarzeń haseł społ.
Istnieje także kampania negatywna.- nie powinna być: ▪ agresywna, ▪ stemplowana i ▪ porównawcza.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)