Wykład - piramida potrzeb Maslowa, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 63
Wyświetleń: 637
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - piramida potrzeb Maslowa, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

Piramida potrzeb Maslowa
ORIENTACJE WSPÓŁCZESNYCH PRZEDSIĘBIORSTW:
-ORIENTACJA PRODUKCYJNA- pogląd iż nabywcy preferują produkty łatwo dostępne i niedrogie, a więc kierownictwo firmy powinno skupić się na poprawie wydajności produkcji
-ORIENTACJA SPRZEDAŻOWA- pogląd iż nabywcy nie będą kupować wystarczającej liczby produktów danej firmy, jeśli nie podejmie ona intensywnych działań z zakresu wspierania sprzedaży, w tym promocji sprzedaży
-ORIENTACJA PRODUKTOWA- pogląd, iż nabywcy preferują produkty bardzo dobrej jakości, wyposażone w wiele dodatkowych cech, a więc kierownictwo firmy powinno skupić się na stałym ulepszaniu produktu.
-ORIETNACJA MARKETINGOWA- filozofia zakładająca iż osiągnięcie celów przedsiębiorstwa zależy od zidentyfikowania potrzeb i oczekiwań nabywców docelowych oraz dostarczenia im oczekiwanych przez nich korzyści w sposób skuteczniejszy i sprawniejszy niż konkurencja. Orientacja ta jest często mylona, ze sprzedażową jednak w praktyce znacznie się od niej różni. Podstawą orientacji sprzedażowej jest perspektywa skierowana, z wnętrza firmy do jej otoczenia, natomiast marketingowa- odwrotnie, czyli z otoczenia do jej wnętrza.
-MARKETINGOWA ORIENTACJA SPOŁECZNA- filozofia zakładająca iż firma określa potrzeby, pragnienia i interesy nabywców docelowych, a następnie przez ich spełnienie wzbudza zadowolenie nabywców finalnych w sposób bardziej skuteczny i sprawny niż konkurenci, nie wywołując przy tym negatywnych skutków niż konkurenci, nie wywołując przy tym negatywnych skutków społecznych, ale wręcz wspierając społeczność lokalną.
ZASADY PRZESTRZEGANE W ORIENTACJI MARKETINGOWEJ:
-koncentracja na potrzeby klientów dotyczy wszystkich ogniw tworzenia wartości w przedsiębiorstwie.
-troska o każdego klienta łączy się ze spełnieniem oczekiwań pracowników, czyli klientów wewnętrznych, w ramach marketingu wewnętrznego lub personalnego.
-dbałość o spełnienie indywidualnych oczekiwań pracowników jest ciągłym a nie jednorazowym zadaniem
-indywidualizacja podejścia do każdego klienta oznacza przyjęcie jego punktu widzenia
-aktywizowanie klientów oznacza włączenie ich do procesu przygotowania skierowanej do nich oferty w ramach PROSUMPCJI.
ISTOTA MARKETINGOWEGO PRODUKTU:
-Według W.M.Pride'a i O.C.Ferrella produktem jest „każda” rzecz zarówno korzystna jak i niekorzystna, którą otrzymujemy w ramach wymiany. Jest to zbiór materialnych i niematerialnych cech zawierających użyteczności i korzyści funkcjonalne, społeczne i psychologiczne.
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz