To tylko jedna z 2 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Marketing dr Mirosława Barczak
Wykład 1
Zaliczenie - test lub pytania otwarte.
Katedra Marketingu, konsultacje - środa, p. 224 D
Koncepcja i geneza marketingu.
Warunki działania przedsiębiorstwa.
System marketingu. Strategia marketingowa.
System informacji marketingowej [SIM].
Badania marketingowe.
Segmentacja rynku.
Strategia produktu.
Marketingowe wyposażenie produktu.
Cena jako element marketingu.
Dystrybucja.
Promocja.
Charakterystyka instrumentów promocji: reklamy, sprzedaży osobistej, promocji sprzedaży, public relations.
Literatura:
A. Limański, K. Śliwińska „Marketing. Zasady funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku”
T. Kramer „Podstawy marketingu”
pod red. J. Altkorna „Podstawy marketingu”
Grabowski, Rutkowski, Wrzosek „Marketing. Punkt zwrotny nowoczesnej firmy”
PH. Kothler, Amstrong, Saunders, Wong „Marketing. Podręcznik europejski”
Z rozwojem gospodarki wzrastała wielkość produkcji.
Problemem nie jest produkt, jak niegdyś, ale konsument.
Konsumujemy, aby zaspokoić potrzeby. Pragnienie - preferowany sposób zaspokojenia potrzeby.
Hierarchia potrzeb Maslowa.
Zróżnicowanie - wiek, nawyki, wykształcenie, dochód. Poza tym - im więcej mamy możliwości, tym bardziej marudzimy.
Określenie klienta, zbadanie jego potrzeb! Np. ubranie
Rozwój przedsiębiorstwa - nowości, innowacje, rozwój sposobów zaspokajania potrzeb, poprawienia produktów.
Marketing - system aktywności, który zmierza do zaspokojenia potrzeb nabywców oraz realizacji własnych celów firmy. Istota marketingu:
podporządkowanie wszystkich działań w sferze produkcji i obrotu towarowego życzeniom finalnego nabywcy,
pobudzanie i rozwijanie tych potrzeb.
MARKETING - proces planowania i realizacji koncepcji produktu, cen, promocji oraz dystrybucji w celu doprowadzenia do wymiany zapewniającej satysfakcję nabywcom i osiąganie celów przedsiębiorstwa [wg. Amerykańskiego Stowarzyszenia Marketingu 1985, AMA].
Satysfakcja [produkt daje zadowolenie] nabywcy - wartościowanie towarów przez nabywców. Czy cechy, funkcje są takie, jak konsument potrzebuje? Czy jakość jest dobra? Bo bardziej kosztowne jest szukanie nowych klientów niż utrzymywanie starych. Budowa lojalności klientów wobec marki za pomocą jakości.
ISO 9001 - jakiśtam standard jakości.
Satysfakcję tworzy też sposób załatwiania reklamacji, życzliwość, gadżety, dodatki, terminowość.
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)