To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Miejsce promocji w marketingu Istota marketingu
Definicje marketingu
Struktura marketingu
Instrumenty marketingu
Istota promocji
Definicje promocji
Cele promocji
System promocji Marketing - definicje Proces planowania i urzeczywistniania koncepcji, cen, promocji oraz dystrybucji idei, dóbr i usług w celu doprowadzenia do wymiany satysfakcjonującej jednostki i organizacje.
[American Marketing Association] Jest to proces społeczny i zarządczy, dzięki któremu jednostki i grupy uzyskują to, czego potrzebuję i pragną, przez tworzenie oraz wzajemną wymianę produktów i wartości.
[P.F. Drucker] Osiąganie korzystnej pozycji na rynku w wyniku zaspokajania pragnień i potrzeb nabywców.
[Standt, Bowersox, D. Taylor] Jest złożonym procesem wewnątrz społeczeństwa, w ramach którego przewiduje strukturę popytu na dobra i usługi, zwiększa popyt i zadowolenie klientów poprzez opracowanie odpowiednich produktów, popieranie sprzedaży, wymianę i fizyczne przekazywanie tych towarów i usług.
[Zespół naukowców z Ohio] Dostarczanie właściwego produktu, po właściwej cenie, we właściwym miejscu i czasie i przy użyciu właściwych środków promocji. [A. i R. Nowiccy] Zadaniem marketingu w przedsiębiorstwie jest określenie preferencji konsumentów oraz zaspokajanie ich potrzeb i wyobrażeń w taki sposób, aby firma osiągnęła zysk, a nabywca zadowolenie z dokonanej transakcji. [B. i W. Żurawik] Wg Pomykalskiego na istotę marketingu składają się następujące działania
Podporządkowanie wszystkich działań w sferze produkcji i usług życzeniom finalnego odbiorcy
Pobudzania i rozwijania potrzeb nabywcy
Integracja konsumenta z przedsiębiorstwem i budowania trwałych związków między nimi
Pobudzanie innowacji, stałych zmian w zakresie podaży i stymulowania popytu
Struktura marketingu System wartości określa stosunek przedsiębiorców do klientów, pracowników i partnerów. Powinien eksponować profesjonalizm, przedsiębiorczość, efektywność i poszanowanie człowieka. System badań marketingowych obejmuje trzy grupy badań:
Potrzeby klientów i stopień ich zaspokojenia
Efektywność wykorzystania narzędzi marketingowych
Ocenę pozycji przedsiębiorstwa w relacji do konkurencji Instrumenty marketingu - marketing mix
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)