Wykład - funkcje marketingowe

Nasza ocena:

3
Pobrań: 385
Wyświetleń: 2681
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - funkcje marketingowe - strona 1 Wykład - funkcje marketingowe - strona 2 Wykład - funkcje marketingowe - strona 3

Fragment notatki:

Podstawy marketingu dr Michał Jaśniok
Wykład 2
FUNKCJE MARKETINGOWE
FUNKCJE MARKETINGU a) Funkcje przygotowawcze gromadzenie informacji rynkowej badanie rynku planowanie produktu i programu asortymentowego kalkulacja i stanowienie cen organizowanie systemu dystrybucji planowanie działań promocyjnych kontrola i analiza wyników marketingu b) Funkcje wykonawcze reklama aktywizacja sprzedaży bezpośrednia obsługa klientów (informacje, negocjacje, zawieranie umów, sprzedaż, wynajem, reklamacje klientów itp.) ekspedycja towarów transport i spedycja gospodarka zapasami wyrobów gotowych (towarów) obsługa serwisowa nabywców fakturowanie i kontrola realizacji umów c) Funkcje wspomagające finansowanie (kredytowanie dystrybutorów, sprzedaży ratalnej, leasingu itp.) partycypacja w ryzyku i ubezpieczanie od jego skutków SEKTOROWE UWARUNKOWANIA MARKETINGU
MARKETING DÓBR KONSUMPCYJNYCH (MATERIALNYCH) Jest zorientowany na końcowe ogniwo procesu reprodukcji tzn. gospodarstwo domowe i indywidualnego konsumenta lub użytkownika określonego dobra będącego przedmiotem fizycznym. Rozróżnia się dobra zużywane i dobra użytkowane. Dobra zużywane są zużywane w całości lub w ilościowo wymiernych porcjach w jednorazowym akcie konsumpcji lub zużycia np. chleb, mleko, benzyna przez co ich zapas u konsumenta wymaga ciągłego odnawiania. Dobra użytkowane konsument używa przez pewien okres czasu, w którym mimo stopniowego zużycia zachowują one właściwą im postać fizyczną i wymagają wymiany na nowe dopiero wtedy gdy utracą zdolność zaspokajania potrzeby, dla której konsument je nabył np. odzież, wieczne pióro, samochód osobowy. Cechy marketingu dóbr konsumpcyjnych: pierwotny charakter popytu (generowany potrzebami konsumpcyjnymi) duża ilość podmiotów reprezentujących popyt wysoki udział indywidualnych decyzji zakupu wieloszczeblowa, pośrednia dystrybucja znaczna anonimowość kontaktów rynkowych (komunikacja przez mass media) W marketingu dóbr konsumpcyjnych dużą rolę odgrywa badanie potrzeb i zachowań konsumentów, kształtowanie właściwych stosunków pomiędzy producentami i handlem oraz komunikacja przy użyciu środków masowego przekazu (reklama) oparta na wnikliwym rozeznaniu psychologii nabywcy. MARKETING DÓBR PRODUKCYJNYCH (MARKETING PRZEMYSŁOWY) Cechy wyróżniające marketing dóbr produkcyjnych: wtórny charakter popytu (w stosunku do popytu na rynku dóbr konsumpcyjnych) ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz