Model komunikacji w hipermedialnym środowisku komputerowymModel marketingowej komunikacji w hipermedialnym, środowisku komputerowym tworzy zupełnie nową, nieznaną wcześniej jakość komunikowania. Zasadniczym elementem tego modelu jest pojęcie hipermediów, definiowane jako kombinacją hipertekstowego dostępu do informacji, opierającego się na logicznych i niehierarchicznych powiązaniach pomiędzy przekazami, a multimedialną formą wyrażania i transmisji tych informacji.
Hipermedialne środowisko komputerowe stwarza możliwość komunikacji na skalę globalną, niedostępną wcześniejszym formom komunikowania masowego. Jest przesłanką, ale i również konsekwencją rozszerzających się i pogłębiających procesów globalizacji współczesnej gospodarki światowej. Komunikacja hipermedialna jest wyróżnikiem zasadniczych zmian społecznych i ekonomicznych w skali międzynarodowej, globalnej, określanych mianem tworzenia społeczeństwa informacyjnego, medialnego. Zmienia ona tradycyjne role nadawcy, odbiorcy oraz treści i formy samego przekazu. Uczestnicy procesu komunikacji mogą się zamieniać wzajemnie rolami. Przedsiębiorstwo może - i niewątpliwie będzie coraz w szerszym wymiarze - przybierać formę wirtualną i taki też charakter będzie mieć komunikacja z rynkiem. W świetle założeń modelu, zmieni się sposób prezentacji oferty sprzedawców: miejsce dotychczasowych reklam w tradycyjnych mediach masowych zajmie wirtualna komunikacja hipertekstowa, obejmująca również finalne i oczekiwane ogniwo komunikowania, a mianowicie - możliwości zawierania transakcji w sieci za pomocą medium.
Istota, funkcje i instrumenty systemu komunikacji marketingowejSystem komunikacji marketingowej (promocji) obejmuje zespół środków i instrumentów, za pomocą których przedsiębiorstwo przekazuje na rynek informacje charakteryzujące produkt i firmę, kształtuje potrzeby nabywców, pobudza i ukierunkowuje popyt oraz zmniejsza jego elastyczność cenową. Dla systemu komunikacji marketingowej charakterystyczne są: funkcje i narzędzia (promotion-mix) oraz sposób ich powiązania.
W działaniach przedsiębiorstwa na rynkach międzynarodowych promocja spełnia szczególną rolę. Dotyczy to zarówno strategii wejścia, jak i strategii obecności przedsiębiorstwa na rynku zagranicznym.Zasadnicze zadania marketingowe, jakie ma do spełnienia promocja, określa się mianem funkcji zapewnienia trwałej obecności rynkowej przedsiębiorstwa. Stanowi ona swoistą misję systemu komunikacji marketingowej. Fizyczna dostępność produktu na konkurencyjnym rynku międzynarodowym nie stanowi już obecnie wystarczającego warunku sukcesu firmy. Staje się nim konieczność nieustannej komunikacji z rynkiem. Właśnie przez promocję przedsiębiorstwo może zająć trwałe miejsce w świadomości nabywców, na mapie ich percepcji, a także dostarczyć argumentów do zakupu. Promocja na współczesnym rynku nie może być zestawem incydentalnych, okresowych akcji, podejmowanych ze szczególnym natężeniem w fazie wejścia na rynek zagraniczny, lecz powinna być procesem ciągłym, tworzącym przesłanki trwałej obecności rynkowej na nowym rynku międzynarodowym. W realizacji tych strategicznych zamierzeń rynkowych
(…)
… i teledysków”), jak i te, które poprzez odpowiedni kontekst, grę słów, ukazanie skali potencjalnych korzyści uświadamiają istnienie firmy czy marki („Złoty rok Toyoty nadchodzi...”).Właśnie promocja jest tym instrumentem, który przygotowuje pod względem informacyjnym (promocyjnym) wejście przedsiębiorstwa na rynek zagraniczny. Takie znaczenie miało np. „spotkanie promocyjne” 4 lipca 2007 r. w Turynie…
… do prezentowania i popierania oferty sprzedaży przez określonego nadawcę;2) promocja dodatkowa („handlowa”, uzupełniająca) — zespół instrumentów, zmierzających do wywoływania nadzwyczajnych, dodatkowych, silnych i za zwyczaj krótkotrwałych bodźców, zwiększających stopień atrakcyjności oferty usługowej oraz skłonność (gotowość) nabywcy do zakupu;3) public relations — działania mające na celu kreowanie, utrwalanie i rozszerzanie społecznego zaufania i pozytywnego wizerunku (image) przedsiębiorstwa;4) promocja osobista prezentowanie oferty przedsiębiorstwa i aktywizowanie sprzedaży za pomocą bezpośrednich kontaktów interpersonalnych pracowników, reprezentantów przedsiębiorstwa z nabywcami i innymi grupami interesariuszy.
Niezależnie od szczegółowych uwarunkowań, ich natężenia i zróżnicowania w poszczególnych…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)