Promocja jako instrument komunikacji marketingowej-opracowanie

Nasza ocena:

3
Pobrań: 147
Wyświetleń: 1708
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja jako instrument komunikacji marketingowej-opracowanie - strona 1 Promocja jako instrument komunikacji marketingowej-opracowanie - strona 2

Fragment notatki:

Promocja jako instrument komunikacji marketingowej
Komunikacja marketingowa - zespół informacji (sygnałów), które przedsiębiorstwo emituje z róznych źródeł w kierunku nie tylko swoich klientów, ale także innych podmiotów otoczenia marketingowego orazz informacji, jakie firma zbiera z rynku.
Stanowi proces informacyjny i realny, realizowany w przedsiębiorstwie i przez przedsiębiorstwo w jego otoczeniu rynkowym. Uwarunkowania komunikacji marketingowej:
Przedmiot wymiany
Motywy i potrzeby nabywców
Strategia promocji konkurentów
Zasoby przedsiębiorstwa Proces komunikacji (schemat) Nadawca kodowanie komunikat dekodowanie odbiorca reakcja informacja zwrotna nadawca Pojawiają się tu szumy, media. Efekt
Komunikacja marketingowa wpływa na elastyczność cenowa i efektywniejsze wykorzystanie zasobów. Cały proces komunikacji z konsumentem ma na celu wywołać u niego reakcję poznawczą, uczuciową lub behawioralną. Utożsamianie się z marką, polubienie marki, zwiększenie świadomości marki, nie będzie miał negatywnych skojarzeń. Komunikat - idealny komunikat powinien zwracać uwagę, utrzymywać zainteresowanie, wzbudzać pożądanie i skutkować działaniem. Promocja znaczy pobudzać. Intensywne przekonywanie nabywców, że poszczególne atrybuty produktu, usługi czy idei, mogą zaspokoić ich potrzeby. Zadaniem promocji jest przezwyciężenie oporów i uprzedzeń nabywców, które zmniejszają lub hamują popyt na towary i usługi jak też kreowanie popytu na nowe produkty, budzące i zaspokajające nowe potrzeby. Rozumiana jako przekazywanie informacji o produkcie…
Działania promocyjne przedsiębiorstw są nazywane instrumentami aktywizacji sprzedaży. Są to rózne sposoby dotarcia z informacją handlową do klienta. Informacje przekazywane do otoczenia przez przedsiębiorstwo powinny dotyczyć:
Produktu - gdyż klienci mogą nawet nie być świadomi tego, że dany produkt można nabyć na danym rynku.
Miejsca - w którym dany produkt można nabyć
Czasu - w którym produkt będzie dostępny
Firmy oferującej produkt - klient powinien otrzymać informację m.in. o tym jak długo firma działa na rynku czy jest godna zaufania itp. Strategie promocyjne:
S. popychania (push) - intensywne działania promocyjne w stosunku do hurtowników, hurtownicy w stosunku do detalistów, a detaliści w stosunku do konsumentów. S. przyciągania (pull) - intensywne działania promocyjne producentów nakierowane bezpośrednio na konsumentów. Skuteczna promocja owocuje tym, że konsumenci zgłaszają popyt u detalistów, detaliści u hurtowników a hurtownicy u producentów. Częściej stosowana niż push. ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz