Promocja jako element marketingu

Nasza ocena:

5
Pobrań: 196
Wyświetleń: 1848
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Promocja jako element marketingu - strona 1 Promocja jako element marketingu - strona 2 Promocja jako element marketingu - strona 3

Fragment notatki:


Spis treści. Rozdział I.
Istota promocji jako instrumentu aktywizacji sprzedaży.....................................3.
Rozdział II.
Rodzaje instrumentów aktywizacji sprzedaży oddziałujących bezpośrednio na konsumenta...........................................................................................................8.
2.1. Reklama...............................................................................................8.
2.2. Marketing bezpośredni........................................................................9.
2.3. Public relations i publicity.................................................................10.
2.3.1. Sponsorowanie.....................................................................12.
Rozdział III.
Rodzaje instrumentów aktywizacji sprzedaży oddziałujących bezpośrednio na produkt................................................................................................................14.
3.1. Promocja sprzedaży...........................................................................14.
3.2. Sprzedaż osobista..............................................................................16.
Rozdział IV.
Tworzenie promotion-mix (mieszanki promocyjnej).........................................20.
Bibliografia.........................................................................................................23.
Rozdział I. Istota promocji jako instrumentu aktywizacji sprzedaży. Promocja jest obok ceny, produktu i dystrybucji podstawowym elementem klasycznej kompozycji elementów marketingu-mix „4P” ( p rice, p roduct, p lace, p romotion ) spopularyzowanej przez McCarthy'ego. Należy więc do głównych narzędzi marketingowych, przy pomocy których przedsiębiorstwo realizuje zamierzone cele marketingowe na docelowym rynku działania.
Wszelkie sposoby i instrumenty aktywizacji sprzedaży niemalże określić można mianem promocji. One właśnie tworzą strukturę pomotion-mix , a zakres ich stosowania zależy od docelowego segmentu nabywców. PROMOTION-MIX Reklama - każda płatna forma nieosobistej prezentacji i promocji idei, dobra lub usługi przez określonego sponsora.
Marketing bezpośredni - wykorzystanie listów, telefonów, i innych nieosobistych narzędzi kontaktu w celu komunikowania się z określonymi grupami obecnych i potencjalnych klientów.
Promocja sprzedaży - krótkookresowe działanie stosujące bodźce ekonomiczne w celu pobudzenia sprzedaży produktu lub usługi.


(…)

…, które zwiększają stopień skłonności klienta do zakupu produktu. Na ogół wiąże się ona z pewnym „dodatkiem” dla potencjalnego odbiorcy. Nie może jednak być dodawana stale, gdyż staje się wówczas integralną częścią produktu. Stąd wniosek, że promocję sprzedaży należy prowadzić tylko w stosunkowo krótkim okresie. Środki promocyjne należy więc rozpatrywać jako dobro rzadkie. Podstawowym zadaniem promocji…

niskooprocentowane kredyty
różne formy rozrywki
wymiana produktu na nowy za dopłatą
sprzedaż wiązana
informacje dla prasy
przemówienia
seminaria
coroczne raporty
akcje dobroczynne
sponsoring
publikacje
relacje ze społecznościami lokalnymi
lobbying
czasopismo firmowe
imprezy
prezentacje oferty
spotkania handlowe
programy mające na celu pobudzenie sprzedaży
próbki
targi i pokazy handlowe
katalogi
listy
telemarketing…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz