Marketing bezpośredni - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 987
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Marketing bezpośredni - wykład - strona 1 Marketing bezpośredni - wykład - strona 2 Marketing bezpośredni - wykład - strona 3

Fragment notatki:

Marketing bezpośredni Marketing bezpośredni polega on na wykorzystaniu kanałów bezpośredniego dotarcia
do konsumenta (CD, consumer - direct) w celu ominięcia pośredników rynkowych.
Inna definicja głosi, że „ marketing bezpośredni jest marketingowym systemem wzajemnego oddziaływania, który używa jednego lub wielu środków reklamy, by spowodować mierzalną odpowiedź i/lub transakcję w każdym miejscu”. Do kanałów wykorzystywanych w omawianym marketingu zaliczyć możemy pocztę oraz katalogi, które jako pierwsze zostały Użyte w takiej formie promocji . Coraz częściej dołączają do nich takie kanały jak telewizja interaktywna, kioski, strony internetowe. Często zamiennie dla marketingu bezpośredniego używa się nazw: marketing związków bezpośrednich lub marketing zamówień bezpośrednich.
Do typowych cech marketingu bezpośredniego zaliczyć możemy: 1. Niepubliczny charakter przekazu kierowanego do konkretnej osoby;
2. Dopasowanie przekazu do wybranej osoby, grupy osób;
3. Łatwa aktualizacja przekazu.45
Stosowanie marketingu bezpośredniego niesie za sobą wiele korzyści dla klientów.
Forma ta pozwala zaoszczędzić czas, umożliwia także większy wybór towaru. Ważną rzeczą jest również możliwość porównania towarów oraz proponowanych ofert. Klient ma również wygodę zrobienia zakupów z domu - nie musi wychodzić na tzw. zakupy.
Ale nie tylko klient posiada korzyści z rozwoju marketingu bezpośredniego. Także firmy są beneficjentem tej formy promocji mix. Za pomocą marketingu bezpośredniego specjaliści ds. marketingu mogą dokładnie wybrać grupę docelową, do której skierowana jest ich oferta produktów. Można również marketing bezpośredni tak rozłożyć w czasie, aby materiały, które są wysyłane do odbiorców „trafiły w ich ręce” w odpowiednim momencie, czyli wtedy, gdy będzie największe zapotrzebowanie na dany produkt.
Instrumenty marketingu bezpośredniego: Marketing katalogowy - Bardzo często spotykany w dużych firmach np. dużych centrach handlowych. Ma na celu wypromowanie jak najbardziej interesującego asortymentu.
Marketing poczty bezpośredniej - Za pomocą poczty firma wysyła swoja specjalnie sformułowaną ofertę np. w postaci listów, ulotek lub folderów.
Telemarketing -Bardzo często wykorzystywany instrument w dzisiejszych czasach. Umożliwia klientowi za pomocą bezpłatnych połączeń dowiedzenie się informacji na temat produktu, złożenie ewentualnego zamówienia.
Marketing telewizyjny - Firmy za pomocą telewizji prezentują swoje produkty, zachęcając do zakupu. Tworzone są specjalne programy służące wyłącznie do celów marketingu telewizyjnego. W Polsce jednym z pierwszych programów tego typu były zakupy Mango.


(…)

… i globalną docenia zalety wykorzystania narzędzi marketingu bezpośredniego. Przede wszystkim przedsiębiorstwa stosując ten rodzaj promocji obniżają własne koszty marketingowe, ponieważ jak już wcześniej wspomniałem marketing bezpośredni należy zakwalifikować do najtańszych narzędzi promocji mix.
Sponsoring
Sponsoring należy zakwalifikować do narzędzi komunikacji marketingowej. Do dziś w niektórych źródłach…
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz