To tylko jedna z 41 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
Moduł IV Działania marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych Słowa kluczowe: • Produkt • Cena • Dystrybucja • Promocja • Potrzeba • Marketing relacji • Kapitał ludzki 1. Globalny/międzynarodowy marketing mix . Współczesne koncepcje marketingu mix w znaczny sposób róŜnią się od tych pierwszych, podanych zaraz na początku powstania teorii marketingu. MoŜna zauwaŜyć uszczegółowienie koncepcji marketingowych, czyli dostosowanie ich do róŜnych obszarów działania przedsiębiorstwa. Jednym z determinantów powyŜszych obszarów działania przedsiębiorstw jest rynek, na którym dana firma dystrybuuje swoje produkty bądź usługi. Klasyczna teoria marketingu mix mówi o czterech niezaleŜnych od siebie elementach: • Produkt; • Cena; • Dystrybucja; • Promocja; Między tymi elementami zachodzą róŜne związki i uwarunkowania, dlatego moŜna stwierdzić, Ŝe marketing jest więc kategorią o współzaleŜnych elementach 1. Kompozycję wszystkich elementów marketingu mix oraz narzędzi z pomocą których przedsiębiorstwo oddziaływuje na otoczenie przedstawia diagram 1. Diagram 1. Cztery elementu „klasycznego” marketingu - mix 1 L. Garbarski, I. Rutkowski, W. Wrzosek, „ Marketing – punkt zwrotny nowoczesnej firmy ”, PWE, Warszawa 1997, s. 51 Produkt (produkt) Miejsce (place) Zmienność produktów Kanały dystrybucji Jakość Pokrycie Projekt Asortyment Cena Cena (price) Lokalizacja Marka produktu Cena katalogowa Transport Opakowanie Rabaty
(…)
…
koncepcję komunikacji marketingowej
przedsiębiorstw. Mówi on o budowaniu
Marketing relacji pozytywnych więzi firmy z jej
otoczeniem, zarówno zewnętrznym jak i
wewnętrznym (klientami, dostawcami,
kontrahentami oraz pracownikami firmy).
Przedsiębiorstwa międzynarodowe
docierają z ofertą do swoich klientów za
pomocą narzędzi marketingu
Marketing bezpośredni
bezpośredniego. Najczęściej
wykorzystują w tym celu…
…:
• Instrumenty koncepcji marketingu relacji;
• Public Relations;
• Marketing bezpośredni;
• Reklamę
• Sponsoring;
• Instrumenty komunikacji marketingowej w Internecie.
Dobór powyŜszych narzędzi nie jest przypadkowy, zaleŜy w duŜej mierze od
rynków na których przedsiębiorstwo prowadzi swoją działalność. NaleŜy zauwaŜyć, Ŝe
w przypadku marketingu międzynarodowego nie jest moŜliwe ujednolicenie rynków
zbytu…
…;
• Public Relations;
• Sponsoring;
• Marketing bezpośredni.
Istotnym elementem sytemu komunikacji marketingowej przedsiębiorstwa
międzynarodowego jest takŜe uzupełnianie, wspieranie wyŜej wymienionych narzędzi
promocji mix innymi formami promocyjnymi np. promocją sprzedaŜy. Poza
wymienionymi formami promocji w marketingu międzynarodowym duŜe znaczenie
mają równieŜ kompleksowe imprezy promocyjne, obejmujące…
… przedsiębiorstwa wykorzystują takŜe inne narzędzia za
pomocą których komunikują się rynkiem przedstawiając swoją ofertę handlową. Do
najbardziej popularnych narzędzi moŜemy zaliczyć:
• Instrumenty koncepcji marketingu relacji;
• Public Relations;
• Marketing bezpośredni;
• Reklamę
• Sponsoring;
• Instrumenty komunikacji marketingowej w Internecie.
Dobór powyŜszych narzędzi nie jest przypadkowy, zaleŜy w duŜej…
…, s.138.
15
J. Copulsky, M. Wolf, „Relationship Marketing. Positioning for the Future”, Journal of Business Strategy, 7-
8/1990, vol. 11, s.17.
16
M. Rydel, C. Ronkowski, „Marketing partnerski” Marketing i Rynek 9/1995.
1. Jakość - jest jednym z najwaŜniejszych elementów marketingu relacji. Dlatego
bardzo istotną rzeczą jest to, aby ją odpowiednio zinterpretować. Podobnie jak
w przypadku próby…
…. Według niego
jakość to „pełne zaspokojenie określonych potrzeb przy najniŜszych moŜliwych
kosztach wykonania usługi, dostarczenia produktu”18.
Ściśle związanym pojęciem jakości jest termin TQM, czyli Total Quality
Management. Termin ten stał się źródłem zwiększenia zainteresowania jakością.
Według źródeł początki koncepcji TQM sięgają lat 50-tych. Twórcami powyŜszej
koncepcji byli: William Edwards – Deming, Kaor…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)