Wykład - kotler, sem IV

Nasza ocena:

3
Pobrań: 42
Wyświetleń: 770
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - kotler, sem IV - strona 1

Fragment notatki:

P.KOTLER
Konkurencyjne koncepcja prowadzenia przez organizacje działań marketingowych
1.koncepcja produkcji
2.koncepcja produktu
3.koncepcja sprzedaży
4.koncepcja marketingowa
5.koncepcja marketingu społecznego
Koncepcja produkcji
według tej koncepcji nabywcy będą faworyzować te produkty które są szeroko dostępne i mają niską cenę kierownicy organizacji zorientowanych na produkcje koncertuje sie na osiagnieciu wysokiej wydajności produkcyjne i szerokiej dystrybucji.
Koncepcja produktu
opiera się na założeniu, że nabywcy preferuję te produkty które dostarczają im najwyższą jakość najlepsze cechy użytkowe lub cechy innowacyjne. Kierownicy w organizacjach zorientowanych na produkt koncentrują swe działania na wytworzeniu produktów o wyjątkowych cenach i ciągłymi ich doskonaleniu.
Koncepcja sprzedaży
opiera się na twierdzeniu, ze klienci pozostawieni sami sobie nie kupuja wystarczajaco duzo produktów przedsiębiorstwa. organizacja musi wiec podjac agresywną sprzedaż i działania promocyjne np. encyklopedie miejsce na cmentarzu
Koncepcja marketingowa
opiera sie na założeniu za klucz do osiągnięcia celów organizacji leży w określeniu potrzeb i wymagań rynków docelowych (nabywcy finalne) oraz dostarczeniu pożądnego zadowolenia w sposób bardziej wydajny i skuteczny niz konkurenci.
Koncepcja marketingu społecznego
"W myśl koncepcji marketingu społecznego zadanie organizacji polega na określeniu potrzeb, wymagań i interesów rynków docelowych oraz obstaczaniu pożądnego zadowalenia w sposób bardziej efektowny i wydajny niż konkurencji przy jednoczesnym zachowaniu lub podniesieniu dobrobytu konsumenta i społeczeństwa".
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz