Wykład - Koncepcja marketingu społecznego

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 686
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Wykład - Koncepcja marketingu społecznego - strona 1 Wykład - Koncepcja marketingu społecznego - strona 2

Fragment notatki:

Koncepcja marketingu społecznego
W myśl koncepcji marketingu społecznego zadanie organizacji polega na określeniu, wymagań i interesów rynków docelowych oraz dostarczaniu pożądanego zadowolenia w sposób bardziej efektywny i wydajny niż konkurenci, przy jednoczesnym zachowaniu lub podniesieniu dobrobytu konsumenta i społeczeństwa. Trzy filary marketingu społecznego
Koncepcja marketingu społecznego wymaga wyważenia trzech elementów :
zysku przedsiębiorstwa
zaspokojenia wymagań konsumenta zaspokojenie interesu publicznego
Etapy rozwoju marketingu
We wczesnym okresie rozwoju marketingu przedsiębiorstwa kierowały się w swoich decyzjach zasadą maksymalizacji krótkookresowego zysku.
Następnie zaczęły uznawać znaczenie zaspokojenia wymagań konsumenta w długim okresie i to przyczyniło się do wprowadzenia koncepcji marketingowej. Kolejnym etapem jest uwzględnienie interesu społecznego przy podejmowaniu decyzji. Niektóre przedsiębiorstwa osiągnęły wyraźny wzrost sprzedaży i zysków, dzięki przyjęciu i stosowaniu koncepcji marketingu społecznego.
Cel marketingowy we współczesnej orientacji postmarketingowej
Celem biznesu jest przede wszystkim tworzenie grupy docelowej własnych klientów poprzez utrwalanie powiązań z obecnymi nabywcami produktów i usług przedsiębiorstw oraz pozyskiwanie nowych klientów atrakcyjnością swej oferty, z uwzględnieniem stopnia akceptacji społecznej swojej działalności.
Wymagania klienta jako podstawa kreowania działań przedsiębiorstwa
Każdy nabywca, niezależnie od tego jakie produkty bądź usługi zamierza zakupić, ma mniej lub bardziej uświadomione główne rodzaje wymagań i oczekiwań:
Chce uzyskać możliwie najwyższą wartość tego, co kupuje- PRODUKT
Pragnie to osiągnąć możliwie najniższym kosztem- CENA
Oczekuje dogodnych warunków dokonywania wyboru i zakupu w odpowiednim dla siebie czasie i miejscu- DYSTRYBUCJA.
Chce mieć zapewnioną łączność informacyjną z przedsiębiorstwami oferującymi produkty i usługi-PROMOCJA. W angielskiej terminologii marketingu wymagania te okresla formuła 4C
Customer needs and wants - potrzeby i wymagania nabywcy
Cost to the customer - koszt ponoszony przez nabywcę
Convenience - wygoda dla nabywcy
Communication - komunikacja z nabywcą
Efektywny marketing polega na identyfikacji i zaspokojeniu pełnego układu korzyści, jakich oczekuje nabywca od zakupu i użytkowania produktu. Geneza marketingu mix czyli czego wymaga efektywne działanie marketingowe
właściwej kompozycji instrumentów oddziaływania na rynek i nabywców ... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz