Usługi w handlu zagranicznym - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 644
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Usługi w handlu zagranicznym - wykład - strona 1 Usługi w handlu zagranicznym - wykład - strona 2 Usługi w handlu zagranicznym - wykład - strona 3

Fragment notatki:

SPIS TREŚCI
Formy handlu zagranicznego.
Formy handlu zagranicznego.
Handel zagraniczny - to wszelkie rodzaje działalności związane z utrzymaniem stosunków gospodarczych z zagranicą.
Handel międzynarodowy - wymiana towarowa wszystkich krajów na świecie lub pewnych grup krajów (np. UE).
Handel zagraniczny - sprzedaż lub zakup dóbr za granicą lub za granicę.
Handel zagraniczny - to obroty majątkowo kredytowe oraz bieżące, na które oprócz wymiany towarowej składają się sprzedaż i zakup usług i dóbr niematerialnych (np. patenty, licencje, know-how, prawa autorskie)
W handel zagraniczny wchodzi również świadczenie usług cudzoziemcom na terenie kraju oraz handel tranzytowy tzn. kiedy siedziba firmy tranzytowej nie jest ani w kraju eksportera ani importera.
Szczególne formy handlu zagranicznego.
Obrót uszlachetniający.
Obrót reparacyjny.
Obrót licencjami i know-how.
Frenchaising.
Leasing.
Transakcje wiązane, kontensacyjne i barterowe.
Obrót projektami inwestycyjnymi.
Inwestycje bezpośrednie (greenfild)
Transakcje odbywają się na rynku wolnym i rynku zorganizowanym.
Obrót uszlachetniający - wysyłanie za granicę towaru w celu jego wykończenia lub obróbki. Po tych czynnościach towar wraca do kraju wysyłającego, czyli nie zmienia właściciela ( cały czas jest jego własnością)
Rynki zorganizowane - standaryzowane towary tzn. giełdy, targi, aukcje, przetargi, wolne obszary celne.
Eksport bezpośredni.
Eksport bezpośredni - to znaczy od producenta do bezpośredniego odbiorcy, czyli wielkie dobra inwestycyjne kupuje się bezpośrednio np. samoloty. Eksport ten jest związany z dodatkowymi usługami np. doradztwo i serwis.
Transakcje na kredyt - konieczne tu są gwarancje kredytowe.
Eksport pośredni.
Eksport pośredni - wynika z tego, że chcemy jako producent pozbyć się ryzyka i kosztów związanych z wprowadzeniem produktu na rynek.
W ramach kontraktów między producentem i odbiorcą producent nie martwi się o znalezienie klienta za granicą. Taki pośrednik może okazać się nieudolny (ryzyko).
... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz