To tylko jedna z 5 stron tej notatki. Zaloguj się aby zobaczyć ten dokument.
Zobacz
całą notatkę
TRANSPORT LOTNICZY HISTORIA ROZWOJU PRZEWOZÓW LOTNICZYCH 1903- pierwszy samolot (bracia Wright) 1927- pierwszy lot przez Atlantyk (Lindberg) 1933- pierwszy samolot pasażerski (DC-3 – 16 tys egzemplarzy) 1945- nowoczesny transport lotniczy 1949- pierwszy samolot pasażerski z silnikiem odrzutowym (Comet 1) 1952- Comet 1 wchodzi do eksploatacji 1970- samoloty szerokokadłubowe (B 747, DC 10, A-300) 1976- włączenie do eksploatacji samolotu ponaddźwiekowego Concorde (bilet 2745 USD) 2003- koniec ery samolotów ponaddźwiękowych CECHY WSPÓŁCZESNEGO SAMOLOTU KOMUNIKACYJNEGO: - wysoki koszt zakupu jednostki - wysoka produktywność (godzinowa, roczna) - długi okres użytkowania (około 30 lat) - niski koszt jednostkowy produkowanej usługi - wysoka niezawodność i bezpieczeństwo - niska pracochłonność obsługi i wykonywanej pracy przewozowej - wysokie standardy i wymagania obsługi technicznej i ruchowej - niskie zagrożenie środowiskowe w stosunku do środków transportu innych gałęzi KLASYFIKACJA SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH: - Napęd * odrzutowe (95 – 97 %) * turbośmigłowe (3 – 5 %) - Ilość miejsc * do 120 przewozy regionalne * 120 – 170 krajowe * 170 – 240 kontynentalne * pow. 240 międzykontynentalne RYNEK USŁUG LOTNICZYCH: - Przedmiot przewozu: * pasażerowie (około 70 %) * ładunki - Odległość przewozu: * bliski (do 1000 km) * średni (1000-3000 km) * daleki (pow. 3000 km) - Przynależność państwowa * krajowy * międzynarodowy (kontynentalny, miedzykontynentalny) - Regularność * regularne (około 80 %) * nieregularne – charterowe (20 %) KRYTERIA ZRÓZNICOWANIA STAWEK TARYFOWYCH: - komfort i czas podróży - termin podróży - odległość i trasa podróży - status społeczny lub zawodowy pasażera - skala zakupu usług - cel podróży KOSZTY PRZEDSIĘBIORSTWA LOTNICZEGO W UKŁADZIE RODZAJOWYM * koszty bezpośrednie (DOC – direct operation costs) - 45 – 60 % - płace załóg lotniczych - materiały - obsługa techniczna samolotów - amortyzacja samolotów oraz inne koszty zakupu - ubezpieczenia samolotów - koszty specjalne - koszty startów i lądowań oraz usług obcych * koszty pośrednie (IOC – indirect operating costs) - 40 – 55 % - koszty utrzymania służb własnych przewoxników w portach i miastach
(…)
…, reklamy, marketingu,
oddziałów zagranicznych, itp.)
- ograniczenie kosztów bezpośrednich (jednolity tabor [B 737], tańsze lotniska, likwidacja cateringu i
ograniczenie kosztu obsługi pasażerów)
ALIANS – porozumienie pomiędzy wieloma niezależnymi przedsiębiorstwami, które postanawiają wspólnie
realizować projekt lub prowadzić specyficzną działalność, koordynując komplementacje, sposoby i niezbędne
zasoby działania.
OBSZARY WSPÓŁPRACY ALIANS PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH:
- wspólna sprzedaż i marketing
- wspólne loty pasażerskie i cargo (code - sharing)
- wspólne programy frequent flyer
- wspólne strategie zarządzania
- catering
- współpraca w obsłudze technicznej i naziemnej
- umowy spółek joint venture
Alliance:
- Oneworld 10 członków
- Sky Team 10 członków
- Star Alliance 19 członków (LOT Polish Airlines…
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)