Transeuropejska sieć transportowa 2

Nasza ocena:

3
Pobrań: 28
Wyświetleń: 665
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Transeuropejska sieć transportowa 2 - strona 1

Fragment notatki:

Transport lotniczy  pod względem  masy przewożonych ładunków ma niewielki udział w  obsłudze międzynarodowej wymiany towarowej. Najkorzystniejsza strefą jego zastosowania są przewozy na duże odległości w relacjach  kontynentalnych oraz przewozy międzykontynentalne.  Zalety transp lotniczego: – krótki czas przewozu – bardzo duży zasięg przestrzenny. Predestynowana głównie do obsługi ładunków wymagających szybkiej dostawy. Zapewnia  regularność oraz terminowość, tez duże bezpieczeństwo. Wady transportu lotniczego: – niewielka ładowność samolotów, co ogranicza ilość przewożonych partii – niekorzystne rozmieszczenie przestrzenne sieci punktów transportowych, wydłużając w  konsekwencji  czas dostawy w realizacji dom-dom – wysoki poziom stawek frachtowych Transport lotniczy, podobnie jak żegluga morska, dokonuje obsługi przewozów towarowych w ruchu  regu;larnym (liniowym) oraz ruchu nieregularnym (czarterowym). W ramach serwisów liniowych transportuje się przesyłki drobne o zróżnicowanej masie od kilku do  kilkuset kilogramów. Przesyłki takie mogą być przewożone w samolotach pasażerskich (tu jednak ich masa jest  ograniczona) lub taż w samolotach towarowych kursujących na liniach regularnych. Ważny jest przewóz przesyłek kurierskich i poczty. Przewozy czarterowe obejmują ladunki całosamolotowe, przeznaczone od jednego nadawcy do jednego  odbiorcy   przy czym nadawcą może też być spedytor-konsoitdator gromadzący ładunki od wielu  zleceniodawców. Stosuje się tu czartery na określoną podróż lub czartery m czas. W tym drugim przypadku chodzi o  umowy zawierane między przewoźnikami, dotyczącej okresowej dzierżawy taboru. Transport lotniczy pod względem efektywnych kosztów przemieszczania jest drogą gałęzią  transportu Wynika to m.in-z następujących okoliczności; - -  niewielkiej ładowności samolotu, -wysokich kosztów zakupu środków transportowych,  - dużego zużycia wysokooktanowego, drogiego paliwa, - wysokich opłat lotniskowych, -  - dużych kosztów eksploatowania sieci połączeń regularnych, - wysokich kosztów budowy i utrzymania magazynów, -  - kosztów zakupu i eksploatacji urządzeń manipulacyjnych i kontenerów, - -  wysokich płac personelu o odpowiednich kwalifikacjach.   ... zobacz całą notatkę

Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz