Transport lotniczy

Nasza ocena:

5
Pobrań: 168
Wyświetleń: 1085
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
Transport lotniczy - strona 1 Transport lotniczy - strona 2 Transport lotniczy - strona 3

Fragment notatki:

TRANSPORT LOTNICZY     HISTORIA ROZWOJU PRZEWOZÓW LOTNICZYCH  1903- pierwszy samolot (bracia Wright)   1927- pierwszy lot przez Atlantyk (Lindberg)   1933- pierwszy samolot pasażerski (DC-3 – 16 tys egzemplarzy)   1945- nowoczesny transport lotniczy   1949- pierwszy samolot pasażerski z silnikiem odrzutowym (Comet 1)   1952- Comet 1 wchodzi do eksploatacji   1970- samoloty szerokokadłubowe (B 747, DC 10, A-300)   1976- włączenie do eksploatacji samolotu ponaddźwiekowego Concorde (bilet 2745 USD)   2003- koniec ery samolotów ponaddźwiękowych     CECHY WSPÓŁCZESNEGO SAMOLOTU KOMUNIKACYJNEGO:  - wysoki koszt zakupu jednostki   - wysoka produktywność (godzinowa, roczna)   - długi okres użytkowania (około 30 lat)   - niski koszt jednostkowy produkowanej usługi   - wysoka niezawodność i bezpieczeństwo   - niska pracochłonność obsługi i wykonywanej pracy przewozowej   - wysokie standardy i wymagania obsługi technicznej i ruchowej   - niskie zagrożenie środowiskowe w stosunku do środków transportu innych gałęzi     KLASYFIKACJA SAMOLOTÓW PASAŻERSKICH:  - Napęd   * odrzutowe (95 – 97 %)   * turbośmigłowe (3 – 5 %)  - Ilość miejsc   * do 120 przewozy regionalne   * 120 – 170 krajowe   * 170 – 240 kontynentalne   * pow. 240 międzykontynentalne    RYNEK USŁUG LOTNICZYCH:  - Przedmiot przewozu:   * pasażerowie (około 70 %)  * ładunki   - Odległość przewozu:   * bliski (do 1000 km)   * średni (1000-3000 km)  * daleki (pow. 3000 km)   - Przynależność państwowa   * krajowy   * międzynarodowy (kontynentalny, miedzykontynentalny)  - Regularność   * regularne (około 80 %)  * nieregularne – charterowe (20 %)     KRYTERIA ZRÓZNICOWANIA STAWEK TARYFOWYCH:  - komfort i czas podróży   - termin podróży   - odległość i trasa podróży   - status społeczny lub zawodowy pasażera   - skala zakupu usług   - cel podróży     KOSZTY PRZEDSIĘBIORSTWA LOTNICZEGO W UKŁADZIE RODZAJOWYM  * koszty bezpośrednie (DOC – direct operation costs)  - 45 – 60 %   - płace załóg lotniczych   - materiały   - obsługa techniczna samolotów   - amortyzacja samolotów oraz inne koszty zakupu   - ubezpieczenia samolotów   - koszty specjalne   - koszty startów i lądowań oraz usług obcych   * koszty pośrednie (IOC – indirect operating costs)  - 40 – 55 %   - koszty utrzymania służb własnych przewoxników w portach i miastach

(…)

…, reklamy, marketingu,
oddziałów zagranicznych, itp.)
- ograniczenie kosztów bezpośrednich (jednolity tabor [B 737], tańsze lotniska, likwidacja cateringu i
ograniczenie kosztu obsługi pasażerów)
ALIANS – porozumienie pomiędzy wieloma niezależnymi przedsiębiorstwami, które postanawiają wspólnie
realizować projekt lub prowadzić specyficzną działalność, koordynując komplementacje, sposoby i niezbędne
zasoby działania.
OBSZARY WSPÓŁPRACY ALIANS PRZEWOŹNIKÓW LOTNICZYCH:
- wspólna sprzedaż i marketing
- wspólne loty pasażerskie i cargo (code - sharing)
- wspólne programy frequent flyer
- wspólne strategie zarządzania
- catering
- współpraca w obsłudze technicznej i naziemnej
- umowy spółek joint venture
Alliance:
- Oneworld 10 członków
- Sky Team 10 członków
- Star Alliance 19 członków (LOT Polish Airlines…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz