Organizacja i zarządzanie System -wyodrębniona część otaczającej nas rzeczywistości, mająca pewną wew. strukturę, a więc składająca się z części uporządkowanych wg ustalonych reguł, określających ich wzajemne relacje (współ-przyczynianie się do powodzenia całości) Przedsiębiorstwo jako system społeczno – techniczny : misja, wizja, wiązka celów, drzewo celów, zadania, kultura organizacyjna, motywacje, środki władzy, schemat organizacyjny, know-how. System -określany jako zbiór przedmiotów lub zjawisk wzajemnie zależnych, które tworzą całość albo jako całość działająca. Ujęcia systemowe : -postrzeganie w sposób całościowy -system jako całość ma inne właściwości niż poszczególne jego elementy, -widzi wzajemne powiązania wszystkiego ze wszystkim, -całość wywiera większy wpływ na funkcjonowanie swoich elementów niż odwrotnie zawodne elementy odpowiednio połączone dają niezawodna całość, -jeden super-sprawny element może powodować znaczne obniżenie sprawności systemu, a nawet jego rozpad, gdy inne współpracujące z nim składniki mają niedostosowane do siebie połączenia Cechy charakteryzujących styl zarządzania: 1 .skłonność do działania 2. trzymanie się blisko klienta 3 . Autonomia i przedsiębiorczość 4 . Wydajność dzięki ludziom 5 . bezpośredni kontakt, motywacja przez wartości 6 . trzymanie się swojej specjalności 7 . Prosta struktura, nieliczny sztab 8 . jednoczesna dyscyplina i swoboda
... zobacz całą notatkę
Komentarze użytkowników (0)