System ocen pracowniczych - wykład

Nasza ocena:

3
Pobrań: 112
Wyświetleń: 1554
Komentarze: 0
Notatek.pl

Pobierz ten dokument za darmo

Podgląd dokumentu
System ocen pracowniczych - wykład - strona 1 System ocen pracowniczych - wykład - strona 2 System ocen pracowniczych - wykład - strona 3

Fragment notatki:

System ocen pracowniczych jako element zarządzania personelem   Krystyna Barabasz, Agnieszka Bartkowiak ( życiorys )   “ Cenimy się za to co wiemy, umiemy i robimy” 1. Projektowanie systemu ocen Ważnym elementem zarządzania potencjałem społecznym w Legmecie, na wszystkich jego szczeblach jest ocena pracowników i ocena ich pracy. Praktyczne odejście od polityki pełnego zatrudnienia do racjonalnego zatrudnienia sprawiają, że jakość zasad, systemów i kryteriów ocen pracowników mają obecnie znacznie większe znaczenie niż w przeszłości , tak dla pracowników, jak i pracodawców. Stosowany system ocen: · służy zwiększaniu racjonalności decyzji o awansie, degradacji lub przesunięciu: poprzez ustalenie obiektywnych kryteriów; · stanowi jeden z instrumentów administrowania zakładowym systemem wynagrodzeń; · pomaga określić potrzeby szkoleniowe i indywidualne programy doskonalenia pracowników; · dostarcza pracownikowi ważnych informacji na temat jego pracy i stanowi motor kariery i rozwoju osobistego. 1.1. Fazy wprowadzania systemu ocen pracowniczych Faza I Projektowanie systemu · Cele okresowych ocen · Zasady · Przedmiot i podmiot okresowych ocen · Kryteria · Metody i narzędzia · Procedura oceniania Faza II Wdrażanie systemu · Przygotowanie psychologiczne · Przygotowanie organizacyjne, w tym szkolenie · Przeprowadzenie okresowych ocen · Opracowanie wyników okresowych ocen Faza III Wykorzystywanie systemu · Stawianie zadań i podnoszenie efektów pracy Przemieszczenia pracowników / awanse, przesunięcia, degradacje, zwolnienia / · Motywowanie pracowników /nagrody, kary / · Rozwój i doskonalenie pracowników · Doskonalenie systemu informacji kadrowej · Strategia kadrowa 1.2. Procedura okresowych ocen Określenie zakresu i celów oceny - co i w jakim celu chcemy poddać ocenie, / np. poprawienie wyników obszarów działania, dbałość o jakość, terminowość, innowacyjność, zachowanie wobec klientów, kierowanie zespołem/. Określenie standardów wykonania oraz kryteriów oceny ; kryteria oceny muszą być rzetelne, mierzalne, istotne dla celów firmy. Opracowanie procedury i narzędzi oceny . Przygotowanie kwestionariuszy, scenariusz przebiegu oceny, wytycznych dla osób przeprowadzających wywiad, wyznaczenie osób oceniających, ustalenie okresu oceny, itp. Przeszkolenie pracowników przeprowadzających ocenę . Ocena wyników obszarów działania i pracownika. Odpowiednie służby, dokonując analizy kosztów i wyników, ustalają w jakim stopniu komórka organizacyjna i stanowisko pracy przyczyniają się do ich powstawania. Samoocena i ocena pracownika. Omówienie wyników oceny z pracownikiem, sformułowanie indywidualnego planu rozwoju, programu doskonalenia. Formułowanie planów rozwoju pracowników na poziomie ogólnym.

(…)

… tej rozmowy ustalane jest wspólne stanowisko i określana ostateczna ocena. W punktach spornych, to jest w kryteriach, gdzie oceniający i oceniany różnią się co do poziomu oceny, / w odpowiednich miejscach w części III arkusza wpisywane są uwagi /, pracownik ma możliwość odwołania się do przełożonego wyższego szczebla bądź do komisji odwoławczej powoływanej w miarę potrzeby przez prezesa Spółki. Ważną rolę…
... zobacz całą notatkę



Komentarze użytkowników (0)

Zaloguj się, aby dodać komentarz